English

مدیرمسئول انتشارات سفیر اردهال در گفتگو با موج خبر داد:

کاهش نشر آثار به دلیل شرایط بد اقتصادی مردم و افزایش قیمت کاغذ

مدیرمسئول انتشارات سفیر اردهال در گفت و گو با موج از کاهش نشر آثار به دلیل شرایط بد اقتصادی مردم و افزایش قیمت کاغذ در کشور خبر داد.

کاهش نشر آثار به دلیل شرایط بد اقتصادی مردم و افزایش قیمت کاغذ

سیدحسین عابدینی مدیرمسئول انتشارات سفیر اردهال و ناشر نمونه سال 96، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گیلان اظهار کرد: حوزه اصلی این انتشارات در زمینه طب سنتی، منابع طب سنتی، کتاب هایی که در حال حاضر مخاطب های زیادتری مانند تغذیه، انواع اطلاعاتی که مربوط به طب مکمل می شود و همچنین متون و نسخ خطی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط اقتصاد کنونی کارکرد بازار نشر بسیار سخت شده است افزود: متأسفانه با توجه به کاهش مطالعات مردم و افزایش قیمت کاغذ، ناشران در انتشار و تولید کتاب در شرایط اقتصادی که در کشور حاکم است با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند.

عابدینی اذعان داشت: با توجه به شرایط ذکر شده انتشارات سفیر اردهال نیز با توجه به محتوی و تعداد عناوینی که در دست دارد سیاست های خاصی را در جهت تولید آثار خود از جمله استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتالی در نظر گرفته است که در نتیجه کتاب در تیراژ محدود تر چاپ می شود.

وی به جمعیت کثیر حاضر در نمایشگاه کتاب اما با قدرت خرید بسیار کم اشاره کرد و گفت: به دلیل نوسانات و تغییرات در قیمت کاغذ ناشران از جمله بنده مجبور هستیم که بسیار با احتیاط در نشر آثار گام برداریم .

این ناشر موفق کشور ادامه داد: لذا از مقامات مسئول تقاضا داریم که سیاست های خاص و مفیدی در بهتر شدن نشر آثار از سوی ناشران بزرگ و همچنین کسانی که اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام می دهند بیاندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی