English

وزیر بهداشت در کرمانشاه؛

۷۰ درصد داروهای ایرانی از تولیدات داخلی است/ داروهای تولید داخلی ۹۰ درصد بازار کشور را در دست دارند

دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم در مراسم رونمایی از پنج داروی تولیدی در شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه گفت: در ابتدای دولت یازدهم 60 درصد ارزش بازار دارویی کشور در اختیار تولیدات داخلی بود که اکنون این میزان به 70 درصد رسیده است.

70 درصد داروهای ایرانی از تولیدات داخلی است/ داروهای تولید داخلی 90 درصد بازار کشور را در دست دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، وزیر بهداشت ضمن تأکید بر حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی دارویی، ابراز داشت: دولت و وزارت بهداشت از تولیدات داخلی حمایت جدی خواهد کرد و طبق این سیاست در وزارت بهداشت هر دارویی که تولید داخلی دارد، 90 درصد بازار آن دارو در اختیار تولیدات داخلی باشد.

وی افزود: باسیاست‌های وزارت بهداشت در حال حاضر ماهانه دو داروی جدید تولید داخل روانه بازار می‌شود و امیدواریم با ادامه این سیاست‌ها وابستگی دارویی کشور به خارج ازنظر ریالی به حداقل برسد.

دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی بابیان این مطلب که وزارت بهداشت از تولیدکنندگان داخلی که عامل رقابت در بازارهای جهانی شوند حمایت ویژه می‌کند، خاطرنشان ساخت: توان و قدرت علمی ایرانی و محصولات داخلی در صورت حمایت ویژه قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارد.

وزیر بهداشت در کرمانشاه

هزینه داروی پیشگیری از ایدز تولید داخلی یک‌دهم مشابه خارجی است

قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین با اشاره به رونمایی از پنج قلم دارویی جدید تولید شرکت باختر بیوشیمی، گفت: دو قلم از این داروها از چند ماه گذشته وارد بازار شده بود و امروز شاهد رونمایی رسمی از این داروها هستیم. سه قلم دیگر نیز شامل داروهای هپاتیت B، هپاتیت C و داروی پیشگیری از ایدز هستند که امروز رونمایی می‌شوند.

وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از تولید داروی پیشگیری از ایدز، در کرمانشاه، اظهار داشت: تولید داروی پیشگیری از ایدز کمتر از یک سال از ورود آن به بازار جهانی می‌گذرد در کشور ما و شرکت باختر بیوشیمی تولیدشده و قطعاً با توجه به سابقه خوب این شرکت از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است. ضمن اینکه قیمت این دارو یک‌دهم مشابه خارجی است و نشان از قدرت و توان محصولات تولیدات داخلی در عرصه بین‌الملل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه