English

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا:

تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان در بندرعباس

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: با توجه به برگزاری چهاردهمین اجلاس دوستی مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و کشور سلطنتی عمان که هر سال در میان بصورت مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان برگزار می‌شود.

تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار دوم مجتبی محمدی  گفت:  با توجه به برگزاری چهاردهمین اجلاس دوستی مشترک  نظامی جمهوری اسلامی ایران و کشور سلطنتی عمان که هر سال در میان بصورت مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: امسال جمهوری اسلامی ایران میزبان این اجلاس میباشد و تمرین مشترک امداد ونجات دریایی با مشارکت یگان های نظامی و غیر نظامی  فردا در بندرعباس و تنگه هرمز  برگزار می‌شود.

 فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: در این تمرین یگان های  شناور دریایی و پروازی از نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی، اداره بنادر و دریانوردی و مرکز امداد نجات اداره بنادر استان هرمزگان نسبت به اجرای این تمرین مشترک با هدف افزایش هماهنگی های دریایی بین دو نیروی دریایی ایران و عمان (به عنوان کشورهای همجوار در تنگه هرمز) به منظور کاهش زمان امداد رسانی به شناورهای در حال اضطرار انجام می‌شود .

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: این سناریوی تمرین مشترک، احتمال  اظطرار تمام  کشتی های عبوری در تنگه هرمز که نیاز به امداد و نجات دریایی را داشته باشند را متصور می‌کند

به گزارش موج، از دیگر برنامه های این ناوگروه  میتوان  به بازدید کارکنان از یگان های طرفین و بازدید از شهر بندرعباس و انجام مسابقات ورزشی اشاره کرد

شایان به ذکر است در این تمرین مشترک یک هیئت بلند پایه نظامی از کشور ایران و عمان حضور دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه