English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی:

آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در ۱۳ حوزه فعالیت دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در 13 حوزه فعالیت دارد و فعالیت های این سازمان بر اساس استانداردها، تعریف شده اند و آموزش ها مبتنی بر دانش، مهارت، بینش و مسایل زیست محیطی و ... است.

آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در 13 حوزه فعالیت دارد

یعقوب نماینده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،طی سخنانی اظهار داشت:مطبوعات و رسانه ها، شریک اجتماعی محسوب می شوند و بحث مطبوعات بحث متعارف و تعریف شده ای است و این عرصه، یک حوزه بسیار جذاب و فراگیر است.

وی با تأکید بر لزوم توجه کافی به آموزش های لازم در حوزه رسانه ، افزود: : نزدیک به 20 درصد فعالان این حوزه، تحصیلات آکادمیک دارند و بخشی دیگر از اصحاب رسانه و خبر از آموزش های غیررسمی - آموزش هایی که خارج از مدارس و دانشگاه ها ارایه می شوند، برخوردارند .

وی ادامه داد: ما آمادگی لازم برای ارایه آموزش های تخصصی و ارایه گواهینامه معتبر بین المللی در این حوزه را در بستر همکاری و تعامل با خانه مطبوعات استان دارا هستیم و می توانیم در قالب تفاهمنامه با خانه مطبوعات، مطبوعات را به شکل حرفه ای برجسته تر از شرایط کنونی نمایان و مطرح کنیم.

متأسفانه بعضی مطبوعات استان، چندان قوی و حرفه ای نیستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به برخی ضعف های مشهود در حوزه رسانه ها گفت: متأسفانه بعضی مطبوعات استان، چندان قوی و حرفه ای نیستند و در بعضی از آن ها، حتی غلط های املایی متعدد و ضعف های نگارشی مشهود است و به نظر می رسد شاغلان و فعالان این حوزه نیازمند آموزش می باشند که خوشبختانه در این زمینه فضای کاری فوق العاده ای فراهم شده است و ما می توانیم در راستای اجتماعی سازی مطبوعات و مردمی تر کردن آن، آموزش های لازم را به علاقه مندان این حوزه ارایه دهیم.

نماینده  با اشاره به امکانات و ظرفیت های بسیار بالای این اداره کل ادامه داد: در راستای همکاری با خانه مطبوعات آذربایجان شرقی می توانیم با یک حرکت سیستماتیک و هدفمند، آموزش های حرفه ای ارایه دهیم و حتی با بهره گیری از دانش و مهارت اساتید مجرب در این حوزه، مدرسانی را تربیت کنیم.

در آموزش فنی و حرفه ای عمل گرا هستیم

وی با بیان اینکه ما در آموزش فنی و حرفه ای چندان حرف نمی زنیم، ابراز داشت: امیدواریم این مباحث در حد صحبت نماند، چون ما در آموزش فنی و حرفه ای عمل گرا هستیم و دوست داریم یک اتفاقی بیفتد و ما نیز باعث یک تغییر و بدعتی در این حوزه باشیم و این حرکت جا دارد که تحقق یابد و این کم ترین کاری است که ما می توانیم برای خانه مطبوعات استان انجام دهیم.  

یعقوب نماینده

نماینده در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، تصریح کرد:  با  همکاری خانه مطبوعات استان  ، می توانیم در زمینه های مختلفی همچون،  آموزش فضاهای مجازی، فراهم سازی مکان آموزشی، برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای رجایی شهر و قراملک، برگزاری دوره های لازم در حوزه مجازی، برگزاری همایش های مرتبط با حوزه رسانه و مطبوعات، تربیت مدرسان و ....،را فراهم سازیم.

بسترهای خاصی در حوزه فرهنگ و هنر برای خود تعریف کرده ایم

 وی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: ما موردی برای انجام ندادن کار، نداریم و بسترهای خاصی در حوزه فرهنگ و هنر برای خود تعریف کرده ایم و سخت افزارها و نرم افزارهای لازم را در اختیار داریم و می توانیم در اختیار اهالی مطبوعات قرار دهیم، چون اعتقاد داریم رسانه ها نشانه های ممتازی از جوامع پیشرفته هستند و یقینا حضور این قشر  در هر جمعی، مانع از ایجاد فضای بسته و غیرشفاف می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه