English

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورعنوان کرد:

سند جامع گردشگری آماده تصویب

1700 پروژه زیرساختی درکشور در حال اجرا است و 1250 پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری میرسد از این تعداد 336 پروژه مربوط به خراسان رضوی است.

سند جامع گردشگری آماده تصویب

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهارداشت:  ما در پایان سال 96 سند جامع گردشگری کشور را آماده و به معاون رئیس جمهور تقدیم کردیم که به ‌زودی در دولت تصویب خواهد شد که  آئین‌نامه‌های آن ابلاغ می‌شود. امیدواریم با این سند، گردشگری کشور هدفمند توسعه یابد

وی به نوسان بازار ارز اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان بانک مرکزی در حال پیگیری این موضوع هستند. ارز به اندازه کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: برای بخش‌های مختلف ارز مورد نیاز در نظر گرفته شده و توزیع می‌شود. همچنین برای مسافران و گردشگران که در سال یک بار مسافرت خارج از کشور داشته باشند ارز با قیمت 4200 تومان نیز در نظر گرفته شده و مشکلی در تامین آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما در دو حوزه گردشگری خارجی و داخلی در حال کار هستیم  و سال گذشته برنامه‌هایی را برای تمام استان‌ها آماده و ارسال کردیم تا بدانند در حوزه گردشگری چه‌کاری می‌بایست انجام دهند از ثبت 70 میلیون اقامت شب طی نوروز امسال در کشور خبر داد و افزود: این  برای کشور یک رکورد خوب بود که انجام شد و اقدامات خوب ما گردشگران را به تحرک در آورده است به‌طوریکه در برخی استان‌ها تا بیش از 200 درصد رشد گردشگر داشتیم.

وی استان خراسان رضوی را جزو استان‌های برتر گردشگری بیان کرد و گفت: باید از تمام توان گردشگری در استان استفاده شود تا این مورد نیز با توجه به وجود جاذبه‌های فراوان رشد قابل قبولی داشته باشد.

مونسان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که چرا هنوز برج رادکان ثبت جهانی نشده، گفت: کشور ما کشور تاریخی است. اما ثبت جهانی سهمیه دارد و ما نیز بیش از یک اثر در سال نمی‌توانیم به ثبت برسانیم با این حال تلاش داریم تا به‌زودی برج رادکان نیز ثبت جهانی شود.

وی از اجرای 1700 پروژه زیرساختی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد پروژه در حال اجرا است و بنا داریم 1250 پروژه را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم که از این تعداد 336 پروژه مربوط به استان خراسان رضوی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورخاطرنشان کرد: از336  پروژه استان خراسان رضوی 129 پروژه‌ی آن مطعلق به هتل است که با بهره‌برداری از آنها 34 هزار تخت به مجموعه 112 هزار تخت درهتل‌های خراسان رضوی اضافه خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه