English

مسئول پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان خبر داد:

پذیرش سالانه ۱۲۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه برادران در اصفهان

مسئول پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان از پذیرش سالیانه ۱۲۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه برادران در اصفهان خبر داد.

پذیرش سالانه ۱۲۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه برادران  در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، ولاء کلباسی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت آغاز پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه اصفهان گفت: هر ساله به طور معمول سالیانه یک هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه اصفهان پذیرش می‌شوند.

وی افزود: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران،  نداشتن منع وظیفه و احراز شرایط سنی از جمله شرایط  پذیرش می باشد.

کلباسی بیان داشت: تحصیل در حوزه های علمیه شامل مقطع عمومی (سطح یک) و مقاطع تکمیلی می باشد که مقطع عمومی خود شامل دو بخش مقدمات و سطح یک است.

وی  ادامه داد: مقطع تکمیلی شامل سطح دو، سه و چهار است و در سطح دو طلاب به تحصیل دوره فقه و اصول استدلالی تفسیر، فلسفه و کلام پرداخته و بنیه خود را برای ورود به سطح عالی تقویت می کند.

مسئول پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان گفت: در سطح سه طلاب به تحصیل فقه و اصول استدلالی، کلام، فلسفه اسلامی، رجال، تبلیغ و نهج البلاغه در سطحی بالاتر می پردازند و مدت آن با تدوین پایان نامه به طور متوسط دو سال می باشد.

حوزه علیمه برادران

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: دو نظام آموزشی بلندمدت شامل چهار سطح و کوتاه مدت با نام سفیران هدایت در حوزه‌های علمیه وجود دارد.

حجت‌الاسلام محسن جلالی گفت: در اصفهان دو نظام آموزشی بلندمدت شامل چهار سطح و کوتاه مدت با نام سفیران هدایت در حوزه‌های علمیه وجود دارد.

وی افزود: در استان اصفهان ۳۷ مدرسه در نظام بلندمدت وجود دارد که ۱۳ مورد در اصفهان و ۲۵ مدرسه در دیگر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان گفت: سه مدرسه برای حضور در نظام کوتاه مدت حوزه‌های علمیه وجود دارد که در شهرهای رهنان، خمینی شهر و حبیب آباد واقع شده است.

به گزارش موج، ثبت‌نام برای ورود به حوزه‌های علمیه در اصفهان ، کشوری و از طریق سایت www.esf-hozeh.com انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه