English

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با نماینده ویژه رییس جمهور روسیه بیان کرد:

افق صد ساله تجارت با روسیه در طراحی بندر کاسپین در نظر گرفته شده است

مسروربا بیان اینکه خط دریایی بنادر روسیه و بندر کاسپین در چند ماه آینده راه اندازی می شود، گفت: افق صد ساله تجارت با روسیه در طراحی بندر کاسپین در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک ریل نیز به این بندر متصل شود.

افق صد ساله تجارت با روسیه در طراحی بندر کاسپین در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور کشورهای حاشیه خزر با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی جهت همکاری با روسیه طراحی شده است، اظهار کرد: مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور در این منطقه احداث شده و کشور روسیه اولویت اصلی ما در راستای افزایش و توسعه همکاری ها و مراودات تجاری است.

خط دریایی بنادر روسیه و بندر کاسپین در چند ماه آینده راه اندازی می شود

 مسروربا بیان اینکه خط دریایی بنادر روسیه و بندر کاسپین در چند ماه آینده راه اندازی می شود، گفت: افق صد ساله تجارت با روسیه در طراحی بندر کاسپین در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک ریل نیز به این بندر متصل شود و از سوی دیگر می توانیم  کالاهای آسیای جنوب شرقی را از مسیر بنادر کاسپین و آستراخان وارد روسیه کرده و از این طریق کریدور نوستراک را فعال کنیم.

باید سطح اعتماد تجار و مراودات هیات های تجاری دو کشور را افزایش دهیم

وی با تاکید بر اینکه باید سطح اعتماد تجار و مراودات هیات های تجاری دو کشور را افزایش دهیم، بیان کرد: حدود 40 شرکت روسی در این منطقه ثبت شده و باید در راستای توسعه مناسبات و معرفی توانمندیها سطح مراودات تجار دو کشور افزایش یابد تا از ظرفیت ها و مزیت های یکدیگر بهره مند  شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مشترک با روسیه از سوی این سازمان اعلام کرد: در نظر داریم در سال جاری نمایشگاه مشترکی در داغستان داشته باشیم تا بخش خصوصی دو کشور نیز بتوانند توانمندی های خود را عرضه کنند.

دیدار نماینده - رییس جمهور روسیه از منطقه ازاد انزلی

در بندرانزلی یک پایانه مسافربری ایجاد شده و آماده بهره برداری است

مسرور با بیان اینکه اسکله مارینا در این منطقه در حال احداث است و در بندرانزلی یک پایانه مسافربری ایجاد شده و آماده بهره برداری است، تصریح کرد: یک کشتی مسافربری در منطقه ویژه لوتوس در حال ساخته شدن است و طبق توافقات انجام شده تا پایان امسال گردشگری دریایی از مسیر انزلی – آستاراخان راه اندازی می شود و این کشتی مسافربری در خزر ماندگار و در این حوزه مسافربری فعال می شود وگردشگران روسی می توانند از ظرفیت های گردشگری این منطقه و استان و کالاهای عرضه شده در مجتمع های منطقه که شامل معافیت های مالیاتی است بهره مند شوند‌.

در سال گذشته 5 و نیم میلون نفر مسافر وارد فاز تجارت و گردشگری شده اند

وی با بیان اینکه در سال گذشته 5 و نیم میلون نفر مسافر وارد فاز تجارت و گردشگری شده اند گفت: امکانات بسیار خوبی در مرکز تفریحات دریایی و زیرساخت های گردشگری  منطقه آزاد انزلی داریم و بزرگترین نمایشگاه شمال کشور نیز در این منطقه ساخته شده و در بخش توریسم ورزشی نیز زیر ساخت های لازم جهت میزبانی از رویدادهای بزرگ و بین المللی ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه باید همکاری های بین دو کشور بیش از پیش توسعه یابد بیان کرد: اولین گام برای آغاز این همکاری ها برقرار شدن خط ارتباطی بین بندر کاسپین و بنادر روسیه است که باید تا ماه آینده فعال شود و هدف از برقرای ارتباط بین بندر کاسپین و بنادر روسیه فعال شدن کریدور شمال -جنوب ( نستراک ) است.

جلسه مشترکی در راستای عملیاتی شدن کریدور نستراک برگزار شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید جلسه مشترکی در راستای عملیاتی شدن کریدور نستراک برگزار شود، گفت: یک تور تجاری نیز برای مسئولین روسیه برای آشنایی با توانمندی های منطقه آزاد انزلی در این منطقه باید برگزار کنیم و همچنین برگزاری جلسات مشترک با سرمایه گذاران با هدف توسعه گردشگری دریایی از دیگر برنامه مشترک برای توسعه همکاریها است.

وی در پایان با تاکید بر فعالیت بانک های روسی در منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: سه پیشنهاد برای راه اندازی بانک های خارجی به بانک مرکزی داده ایم و در مرحله اخذ مجوز هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی