English

مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس خبر داد؛

بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علی دادور افزود: با بهره برداری از این مرحله تولید بنزین یورو ۵ در این پالایشگاه به ۲۲ میلیون لیتر می‌رسد و روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت پالایشگاه اضافه می‌شود.

وی گفت: با راه اندازی این واحد و واحد‌های تولید بنزین کشور در تولید بنزین خودکفا می‌شود و زمینه برای صادرات بنزین در نیمه دوم امسال فراهم می‌شود.

در این مقطع ۱۲ میلیون لیتر نفتای شیرین، ۴ میلیون لیتر نفت و گاز و هفتصد هزار لیتر گاز مایع به سبد سوخت کشور اضافه می‌شود.

مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افزود: اکنون تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه‌های اراک، تبریز، اصفهان و آبادان به ٣٢ میلیون لیتر در روز و متوسط عملکرد روزانه ٢٨ میلیون لیتر رسیده است.

دادور گفت: اکنون تولید بنزین یورو ٤ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ١١ میلیون لیتر در روز است.

وی افزود: تولید نفت گاز نیز در پالایشگا‌های تهران، اراک، اصفهان و لاوان روزانه ٢٨ میلیون لیتر و متوسط عملکرد ٢٦ میلیون لیتر است.

مدیر عامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: تولید بنزین یورو ۴ تا انتهای سال ١٣٩٧ به ٢٨ میلیون لیتر می‌رسد.

دادور گفت: تمام مراحل این پالایشگاه به دست متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

وی گفت: خوراک مصرفی پالایشگاه اکنون روزانه صد و بیست هزار بشکه میعانات گازی است که از عسلویه با یک خط انتقال تامین می‌شود و در ظرفیت نهایی این خط ظرفیت انتقال تا ۸۰۰ هزار بشکه را نیز دارد.

به گزارش موج، نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحد‌های تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس در غرب بندرعباس واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه