English

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی؛

صادرات ۲۲۰ میلیون دلاری از پایانه آستارا /عدم تمدید گذر مرزی ۴۵ کیلومتر توسط آذربایجان برای مردم آستارا

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 220 میلیون دلار از پایانه آستارا صادرات انجام می شود، ادامه داد: کالاهای ایرانی خریداران زیادی در حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان داشته که به پیگیری وزارت امور خارجه برای لغو ویزا نیاز دارد.

 صادرات 220 میلیون دلاری از پایانه آستارا /عدم تمدید گذر مرزی 45 کیلومتر توسط آذربایجان برای مردم آستارا

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، ولی داداشی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 16 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوالش از وزیر امور خارجه درباره عدم رفتار متقابل با دولت جمهوری آذربایجان درباره لغو روادید متقابل، گفت: مقرر شده بود که ویزا برای اتباع ایرانی برای سفر به جمهوری آذربایجان برداشته شود، اما این اقدام صورت نگرفت و حتی گذر مرزی 45 کیلومتر نیز توسط جمهوری آذربایجان تمدید نشده که مشکلاتی برای مردم آستارا ایجاد کرده است.

مرزنشینان جزو ایران هستند و باید به نیازهای آنان توجه شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرزنشینان جزو ایران هستند و باید به نیازهای آنان توجه شود، افزود: 75 درصد مردم آستارا در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به دولت روحانی رأی داده اند که دولت نیز باید در این راستا به نیازهای مردم توجه کند.

وی با اشاره به اینکه تنها مرجعی که می تواند مشکل روادید را حل کند وزارت امور خارجه است، ادامه داد: وزارت امور خارجه مسئول ایجاد رابطه صلح آمیز با سایر کشورها است که باید موضوع لغو روادید برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان را پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 220 میلیون دلار از پایانه آستارا صادرات انجام می شود، ادامه داد: کالاهای ایرانی خریداران زیادی در حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان داشته که به پیگیری وزارت امور خارجه برای لغو ویزا نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مردم همجوار با آذربایجان در داخل ایران و همچنین تجار و بازرگانان با مشکل مواجه شده است، یادآور شد: آستارا صیادی و کشاورزی آنچنانی ندارد و گردشگری و تجارت در این منطقه رواج داشته که باید به این نیاز توجه شود.

ایران مناسبات اقتصادی، فرهنگی و مذهبی با آذربایجان دارد

داداشی با بیان اینکه ایران مناسبات اقتصادی، فرهنگی و مذهبی با آذربایجان دارد، افزود: افزایش عوارض خروج از کشور در روابط خانواده های این سو و آنسوی مرز مشکلاتی ایجاد کرده است و تجارت چمدانی نیز با مشکلاتی مواجه شده است.

وزیر امور خارجه می تواند در حذف ویزا برای سفر به کشور آذربایجان موفق عمل کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به موفقیت وزیر امور خارجه در مذاکرات 1+5 علی رغم کارشکنی های آمریکا ادامه داد: وزیر امور خارجه می تواند در حذف ویزا برای سفر به کشور آذربایجان موفق عمل کند، لذا باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد و در قالب یک مصوبه موضوع روادید به مجلس جمهوری آذربایجان ارسال شود تا به دولت این کشور اجازه داده شود که ویزا حذف شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی چندین پیشنهاد برای تسهیل روابط مردم مرزنشین ایران و آذربایجان مطرح و تصریح کرد: پیشنهاد نخست اینکه روادید حذف شود، پیشنهاد دوم تمدید گذر 45 کیلومتری است و اگر این موضوع تصویب نشد، حداقل گذر مرزی 10 کیلومتری در نظر گرفته شود یا حداقل گذر مرزی آستارا به آستارا عملیاتی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه