English

استاندار کرمانشاه:

اداره کار کرمانشاه نیروی کار به بنیاد مسکن معرفی نکرده است/ نیمی از نیروی کار مناطق زلزله‌زده غیربومی هستند

استاندار کرمانشاه گفت: در شرایطی که کرمانشاه بیکارترین استان کشور است، این‌یک فاجعه محسوب می‌شود که نیمی از نیروی کار مناطق زلزله‌زده غیربومی هستند و پیگیری از بنیاد مسکن متوجه شدیم که مدیرکل کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، نیروی کار را به آن‌ها معرفی نکرده است.

اداره کار کرمانشاه نیروی کار به بنیاد مسکن معرفی نکرده است/ نیمی از نیروی کار مناطق زلزله‌زده غیربومی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند ضمن حمایت همه‌جانبه از نیروی کار بومی در سطح استان ابراز داشت: در حال حاضر یازده هزار و 200 نفر در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب مشغول به کار هستند و متأسفانه حدود نیمی از این نیروی کار را افراد غیربومی‌ تشکیل می‌دهند.

وی ضمن انتقاد از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، گفت: در شرایطی که بیکارترین استان کشور هستیم و مصیبت زلزله در حال تبدیل‌شدن به فرصت است، چرا باید نیمی از اشتغال و نیروی کار مناطق زلزله‌زده غیربومی باشند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع 800 میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس در قالب افزایش اعتبار ارتقاء شاخص‌های توسعه اقتصادی استان‌ها، با انتقاد شدید از سهم اندک کرمانشاه از این میزان اعتبار، اظهار داشت:  تنها 18 میلیارد تومان از این اعتبارات به کرمانشاه اختصاص داده‌شده است درحالی‌که استانی مثل کرمان با بیکاری 9 درصد 150 میلیارد تومان سهم برده است.

استاندار کرمانشاه بابیان این مطلب که حدود 10 هزار میلیارد تومان از بودجه امسال کشور شناور است، گفت: برای جذب بیشتر این اعتبارات شناور و متفرقه نیازمند چانه‌زنی و لابی‌گری قوی مدیران و نمایندگان کرمانشاه هستیم.

گلایه تولیدکنندگان در مورد عدم‌حمایت مدیران از کالای بومی به‌حق است

بازوند در ادامه به بازدید خود از نمایشگاه حمایت از صنعت و کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: دربازدیدی که از این نمایشگاه داشتم گلایه‌های به حقی از تولیدکنندگان بومی شنیدم مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان از آن‌ها کالا خریداری نمی کنند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین اجرایی استان به این لحاظ، گفت: چرا کالایی که با کیفیت در داخل استان تولید می‌شود و به استان های دیگر صادر می‌شود، در خود استان و توسط دستگاه‌ها خریداری نمی‌شود.

استاندار کرمانشاه همچنین ورود هر نوع سیمان به استان به غیر از سیمان رایگان بنیاد مستضعفان که جهت بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص داده‌شده را ممنوع اعلام کرد و افزود: تا زمانی که در خود استان دو کارخانه تولید سیمان و نیاز به جذب نیروی کار بومی ، لزومی ندارد سیمان و نیروی کار از خارج از استان جذب و خریداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه