English

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی؛

حمایت از کالای ایرانی در اولویت صندوق کار آفرینی امید می باشد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: حمایت از کالای ایرانی در اولویت برنامه های صندوق کارآفرینی امید در سال 97 می باشد.

حمایت از کالای ایرانی در اولویت صندوق کار آفرینی امید می باشد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علی آبیلی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید بیش از 25 سال سابقه در عرصه اشتغالی زایی در کشور دارد؛ در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی موج اظهارکرد:در بازه های زمانی مختلف صندوق امید با تغییر نام مواجه شده است، در ابتدا تحت عنوان «صندوق حمایت از فرصت های شغلی» تحت پوشش وزارتخانه کار فعالیت داشتیم که در آن موقع پرداخت تسهیلات در برنامه های این صندوق قرار نداشت.

وی افزود: در اوایل صندوق وظیفه اش ایجاد اشتغال برای خانواده ها در روستاها ومناطق محروم کشور بود، که این مناطق شناسایی و با جلساتی که با نمایندگان مردم در شورای شهرها و روستاها برگزار می کردیم ، با نیاز سنجی آن مناطق به ساخت کارگاه وکارخانه در این نقاط می پرداختیم.
ابیلی _صندوق کار افرینی

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خراسان رضوی با بیان اینکه با مصوبه هیئت وزیران 750 مجتمع آموزش اشتغال زایی  که درمجموعه صندوق حمایت از فرصت های شغلی قرار داشت را به سازمان فنی  حرفه ای کشور واگذار کردیم گفت: در حوزه حمایت از اشتغال های کوچک تا سال 85 که به نام صندوق مهر امام رضا (ع) تغییر کرد از پوشش وزارتخانه کار جدا شدیم و زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری آمدیم و در دولت جدید هم  به نام صندوق کار آفرینی امید تغییر نام دادیم.

وی در خصوص برنامه های صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد:گروه هدف ما افراد فارغ التحصیل از دانشگاه ها که دارای طرح ها و ایده های در حوزه اشتغال زایی می باشند در اولویت پرداخت تسهیلات صندوق قرار دارند که این طرح ها قابلیت تبدیل شدند به یک اقتصاد فعال استانی، ملی را داشته باشند که صندوق امید همه جانبه از این طرح ها حمایت می کند.

آبیلی با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی را بیشتر از 4 سال هست که دنبال می کنیم تصریح کرد: قانون در چارت سازمانی صندوق حمایت از تولید را برای ما تعریف کرده ، البته تا سال 91 کار صندوق پرداخت تسهیلات خود اشتغالی در روستاها و شهرها بود که با توجه به رصد تیم کارشناسی امید دراین سال ها متوجه شدیم که با پرداخت این تسهیلات اشتغال های پایدار ایجاد نشده ، که با نظرات افراد نخبه با الگو برداری از کشورهای پیشرفته خارجی کل دستور العمل های صندوق را تغییر دادیم .

وی ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات در روستاها و شهرها یک نیاز سنجی در آن مناطق صورت گرفت به طور مثال هر شهر ایران دارای شغل های سنتی وبومی همان منطقه می باشد که با این نیاز سنجی اشتغال ها شناسایی و سازماندهی شد و تسهیلات در همین اشتغال های بیشتر پرداخت می شود.

مدیر صندوق کار آفرینی امید خراسان رضوی گفت: قبل از انقلاب در حوزه پوشاک حرف اول را در منطقه می زدیم در حوزه پوشاک افرادی که ایده جدیدی داشته باشند را ما حمایت می کنیم با توجه به قدمت صنعت فرش  در کشور  اگر هدفگذاری خوبی صورت بگیرد این ظرفیت وجود دارد تا بتوانیم بازارهای جهانی فرش را دوباره به دست بیاوریم.
ابیلی _صندوق کار افرینی

وی  تاکید کرد:نقاطی از استان  که در حوزه گردشگری ظرفیت سرمایه گذاری دارد را شناسایی کردیم، که در اولویت صندوق برای پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری می باشد امیدواریم بتوانیم با جذب توریست چرخه اقتصادی را در روستاها و شهرها استان فعال کنیم

آبیلی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 56 درصد از سرمایه صندوق برای حمایت از کالاهای ایرانی پرداخت شده است خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی در اولویت صندوق  امید در سال 97 می باشد همچنین طبق مصوبه مجلس صندوق نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می شود که این صندوق در تمام شهرستان ها یک شعبه ودر  کل استان 23 شعبه فعال دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه