English

سخنگوی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان خبر داد:

راه اندازی موزه گنجینه نفت در نخستین شهر نفتی خاورمیانه

رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از تصمیم وزارت نفت در خصوص راه اندازی موزه گنجینه نفت در مسجدسلیمان خبر داد.

راه اندازی موزه گنجینه نفت در نخستین شهر نفتی خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، ابوذر شجاعی برجوئی بیان داشت : به منظور حفظ این بخش از تاریخ صنعت کشورمان وزارت نفت تصمیم به ایجاد موزه گنجینه نفت درشهر مسجدسلیمان گرفت و تأسیسات و اماکن تاریخی همچون چاه شماره یک – نخستین کارخانه تقطیر – نخستین پالایشگاه – نخستین کارخانه گوگرد سازی – نخستین کارخانه تولید برق و چشمه های طبیعی نفت در منطقه سی برنج بعنوان اجزای این موزه تعریف و عملیات اجرایی ساختمان اصلی آن پس از یک وقفه در نیمه ی دوم سال 1395 آغاز شد .

وی تصریح کرد: ساختمان اصلی شامل 4 بخش در مجموع زیربنایی حدود 3850 متر مربع و پیشرفت فیزیکی فراتر از 80 درصد است و تا پایان نیمه ی نخست سال جاری این طرح به سرانجام برسد و اسناد و اشیای تاریخی مرتبط با تاریخچه صنعت نفت مورد بازدید علاقمندان قرار بگیرد .

شجاعی در خصوص وضعیت اسناد و مدارکی که قرار است در این موزه در معرض مشاهده عموم قرار گیرند اظهار داشت : تعداد زیادی از مکاتبات و اسناد اداری مربوط به دهه های گذشته که ارزش تاریخی و استنادی دارند از بایگانی این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خارج و در اختیار مرکز موزه های وزارت نفت قرار گرفته اند تا کارشناسان آن مرکز نسبت به پایش و انجام اقدامات مربوطه اقدام و سپس جهت استفاده عموم در اختیار موزه نفت مسجدسلیمان قرار گیرد .

 شجاعی برجوئی اضافه کرد: در کنار این پروژه ، احداث پارک موزه برق تمبی در مجاورت نخستین کارخانه برق با پیگیری مدیرعامل محترم مطرح و با هدف توسعه اماکن تفریحی و گسترش فضاهای رفاهی شهروندان تأمین اعتبار و عملیات اجرایی آن از نیمه ی دوم سال گذشته آغاز شده است .

وی بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 80000 متر مربع در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن از 65 درصد فراتر رفته و شامل ترمیم و بهسازی محوطه کارخانه برق تمبی – ایجاد چشم اندازی زیبا برای ورودی موزه کارخانه برق – ایجاد فضای سبز و فضای تفریح بچه ها به همراه پارکینگ خودرو و نمازخانه و سرویس های بهداشتی می باشد .

رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در نهایت خاطرنشان کرد: راه اندازی موزه گنجینه نفت که با همت مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره ی این شرکت و با همکاری مرکز موزه های وزارت نفت با جدیت در حال پیگیری است فرصت مناسبی را برای توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی و اشتغالزایی جهت جوانان فراهم می آورد . ضمن آنکه با افتتاح این موزه برخی دیگر از زیرساخت های رفاهی و عمرانی منطقه شامل جاده، فرودگاه، هتل، مهمانسرا، بازار صنایع دستی و گردشگری تحولات مناسب و روبه رشدی خواهند داشت و می شود اظهار نمود که به سرانجام رسیدن پارک موزه موجب تغییر و تحولات اساسی و مناسبی در همه سطوح خواهد شد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی