English

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

ظرفیت صنایع پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه ظرفیت صنایع پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

ظرفیت صنایع پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری موج، سیدرضا نوروززاده در بازدید از منطقه صنایع انرژی‌بر پارسیان گفت: اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور ۶۳ میلیون تن است که در برنامه پنج ساله ششم توسعه این ظرفیت به ۱۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود : برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی جذب سرمایه‌گذار ضروری است.

 سیدرضا نوروززاده با بیان اینکه تا کنون چند سرمایه گذار پترو شیمی برای فعالیت در صنایع انرژی بر پارسیان مشخص شده افزود: امسال صنایع پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل صنایع انرژی بر پارسیان نیز گفت: با بهره برداری از صنایع منطقه ویژه اقتصادی پارسیان سالیانه ۴ میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن آلومینیوم و ۶ هزار مگاوات برق تولید و صادر می‌شود.

حسن شاهرخی افزود: با بهره برداری از این صنایع برای ۷۵ هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۲۷۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از سال ۱۳۸۴ و بر اساس سیاست‌های برنامه چهارم توسعه با مساحت ۱۰ هزار هکتار در محل تلاقی سه استان هرمزگان فارس و بوشهربا هدف جلوگیری از خام‌فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی آغاز شد.

انتهای پیام/ف

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه