English

فرزند آیت الله بهجت(ره):

انتظار در کلام آیت الله بهجت(ره) به معنی دل کندن از دنیاست

فرزند آیت الله بهجت(ره) گفت: انتظار در کلام آیت الله بهجت(ره) را به معنی دل کندن از دنیا دانست و یادآور شد: انتظار فرج افضل اعمال است.

انتظار در کلام آیت الله بهجت(ره) به معنی دل کندن از دنیاست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت، فرزند آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت عالم ربانی حضرت آیت الله بهجت ره در مسجد ولیعصر عج شهرستان فومن، خلقت جهان و انسان را هدفمند دانست و اظهار کرد: انسان بیهوده و تصادفی به دنیا نیامده است.

این کارشناس دینی، انتظار در کلام آیت الله بهجت(ره) را به معنی دل کندن از دنیا دانست و یادآور شد: انتظار فرج افضل اعمال است و لذا باید دل را از غیر پاک سازیم، طالب ظهور باشیم و اعمالمان را با بقیه الله میزان کنیم، زیرا انتظار همین خواسته درونی برای فرج حضرت است که موجب نجات انسان می شود.

وی انسان را حقیقی دانست که با مهندسی بسیار شگرف و پیچیده در جهان قرار گرفته است و افزود: براساس آیه «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً...»، خلیفه الله یعنی خدایی شدن انسان و انسان خداگونه چشم و گوشش خدایی است و تسلط خدایی بر عوالم دارد.

این کارشناس دینی، بندگان صالح را وارث زمین دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان آن رهرو اصلی که بشریت را به نور مطلق هدایت می کند، نشناسد، در جهل و نادانی است.

حجت الاسلام بهجت، با بیان اینکه اعتقاد به ظهور باید همراه با خودسازی، محیط سازی و جهان سازی باشد؛ نه گوشه نشینی و جدا شدن از مردم، گفت: برای برپایی یک حکومت الهی و انسانی تا انسان خودش را نسازد نمی تواند جهان بیرونش را درست کند. در واقع انسان باید خود را متخلق به اخلاق الهی و انسانی کند.

وی با بیان اینکه انتظار خودسازی است؛ نه دست روی دست گذاشتن، عنوان کرد: دست روی دست گذاشتن اضافه خواهی و خواستن چیزهای بی ثمر است. اگر انسان فقط فکر دنیا و معیشت باشد، زندگی حیوانی خواهد داشت. انسان زمانی انسان است که هدف خلقت را پیدا کند که همانا مانایی و بالا رفتن انسان است.

فرزند آیت الله بهجت فومنی(ره)، زنده کردن انسان ها را هدف بسیار زیبای انتظار دانست و متذکر شد: انتظار بدان معنی است که ما باید خودمان و جامعه مان را به سوی جامعه زیبای الهی و انسانی رهنمون سازیم. تا خودسازی اتفاق بیفتد، ظهور محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه خداوند انبیاء و اولیای الهی را برای هدایت بشر فرستاد، اما بشر قدردان آن نبود، تاکید کرد: به خاطر همین رفتار بشر، امام زمان غایب است. در واقع رفتار ما امام را از ما دور کرده و ایشان نیز منتظر ماست تا آمادگی پیدا کنیم.

ارادت آیت الله بهجت(ره) به امام زمان(عج)

ارادت آیت الله بهجت(ره) به امام زمان(عج)

حجت الاسلام بهجت، با بیان اینکه پدر بزرگوارش ارادت خاصی نسبت به امام زمان(عج) داشت، گفت: رابطه آیت الله بهجت(ره) با امام زمان بسیار عمیق و حساب شده بود و اگر کسی ادعای رویت حضرت را می کرد، ایشان با دید وسیعی که داشت، در سیمایش حس می کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی