English

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

عدالت اجتماعی در گرو تهیه و عمل به سند آمایش سرزمینی است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تهیه سند آمایش سرزمینی گفت: افزایش بهره وری در بودجه، توسعه متوازن و عدالت اجتماعی در گرو تهیه و عمل به سند آمایش سرزمینی است.

عدالت اجتماعی در گرو تهیه و عمل به سند آمایش سرزمینی است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: کشورهایی مانند ایران که محدودیت منابع دارند باید سعی کنند تا بهره وری خود را افزایش دهند؛ یعنی هر بودجه‌ای به بهترین نحو بازدهی داشته باشد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه به هر دلیل دولت‌ها برای آمایش سرزمینی اهمیت فراوانی قائل نیستند.

هنوز به طور جدی نقشه آمایشی نداریم

وی با بیان اینکه هنوز به طور جدی نقشه آمایشی نداریم، تا برای مثال در حوزه بهداشت و درمان، آموزش عالی و کشاورزی بر اساس آن، امکانات توزیع شود، افزود: در برخی مناطق مدارس خوبی وجود دارد ولی جمعیتی در آنجا نیست و بالعکس، بنابراین شرایط در هر زمینه‌ای باید آمایش سرزمینی انجام شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه بعضا ادعا می‌شود که سند آمایش سرزمینی استان‌ها تهیه شده ولی اینگونه نیست، ادامه داد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس در شورای آمایش سرزمینی مستقر در سازمان برنامه و بودجه بودم ولی اکنون که نماینده مجلس در این شورا نیستم، اطلاع دارم که این موضوع در دستور کار شورای آمایش سرزمینی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش بهره وری در بودجه، توسعه متوازن و عدالت اجتماعی در گرو تهیه و عمل به سند آمایش سرزمینی است، گفت: اگر حتی کشور سرشار از منابع ارزی و ریالی بود، باز هم نباید بدون برنامه کار می‌کردیم.

پروژه‌‎ها ر باید در جایی ایجاد کنند که توجیه آمایشی داشته باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت می خواهم که بودجه‌ها را به پروژه‌هایی اختصاص دهد که پیوست آمایش سرزمینی داشته باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: پروژه‌‎ها را باید در جایی ایجاد کنند که توجیه آمایشی داشته باشد و ضرورت ایجاد امکانات در هر حوزه‌ای را باید متناسب با سند آمایش پیگیری کنند نه اینکه به تشخیص فردی عمل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی