English

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد؛

مجوز استفاده از لباس سنتی در ادارات و مدارس هرمزگان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: با تلاش های وزیر فرهنگ و ارشا اسلامی ردیف بودجه اختصاصی به جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس تخصیص یافت.

مجوز استفاده از لباس سنتی در ادارات و مدارس هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج؛ ، علی رضا درویش نژاد در اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، گفت: خلیج فارس نامی است که نمی توان به آسانی آن را مصادره کرد زیرا تاریخ بر حقانیت نام خلیج فارس گواه است.

وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ و هنر تنها راهی است که می توان نام و اصالت خلیج فارس را بر تمام دنیا به اثبات رساند.

مدیرکل فرهنگ  ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: تفکر و اندیشه تنها راه رسیدن به آنچه به عنوان واقعیت خلیج فارس نامیده م یشود به سراسر دنیا است.

این مقام مسئول با تقدیر از وزیر ارشاد در حمایت از اجرای برگزاری هر چه بهتر جشنواره بین المللی خلیج فارس، اظهار کرد: با موافقت وزیر و استاندار هرمزگان مجوز استفاده از لباس سنتی بندری توسط زنان کارمند و فرهنگیان در ادارات و مدارس سراسر استان صادر شد.

درویش نژاد خطر نشان ساخت: با دستور استاندار هرمزگان کتابخانه شهدای بندرعباس به عنوان محل دائمی دبیر خانه بنیاد ملی خلیج فارس تعیین شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان به قرائت پیام دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرداخت.

در متن این پیام آمده است:

مرزهای بیکران جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار کشور است که پاسداری و حراست از آن ها مهمترین وظیفه آحاد ملت است .

تلاش در جهت دست یابی به آرامش و امنیت در مرزهای کشور که در دریا و زمین گسترده است بدون شک جلوه هایی از اقتدار مردمان این سرزمین است.

خلیج فارس نگین درخشنده و سزمین آبهای نیلگون کشور جمهوری اسلامی ایران است که در طول سالهای متمادی از نقاط استراتژیک و حساس منطقه بوده و از این نظر منطقه ای پر اهمیت در جغرافیای منطقه محسوب می گردد که همواره مورد توجه همگان است.

اگر چه در طول سالهای گذشته چشم متعدیان به این منطقه دوخته شده اما دلاورمردان و پاسداران مرزهای کشور اجازه تحرک و تعدی به هیچ نیروی نظامی و غیر نظامی را نداده است و تا پای جان در حراست و پاسداری از آن ایستاده است.

روز ١٠ اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است که سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است و در واقع نقطه عطفی در جهت مقابله با متجاوزان و دشمنان است .

با توجه به حقانیت و کاربرد مستمر تاریخی این نام در همه زبانها و زمانها و در جهت مقابله با تحریف گران و یاد آوری اهمیت پاسداری از این نام کهن ، طرفداران این میراث گران بها اقدامات خود را از سال ١٣٨٠ در دفاع از آن یکپارچه تر و منسجم تر کردند و راهکارهای حفاظت از نام خلیج فارس را در جلسات و سمینارهای متعدد به اطلاع مقامات رساندند.

پس از تحریف نام خلیج فارس در اطلس مشهور جهانی خشم و اعتراض عمومی در میان فعالان اجتماعی و فرهنگی داخل و خارج نسبت به این تحریف غیر علمی صورت گرفت و پس از آن مدیر موسسه مشهور آمریکایی ضمن عذرخواهی از ملت ایران قول داد اشتباه خود را جبران کند این پیروزی نشان داد که با اتحاد می توان کارهای بزرگ کرد و از تخریب و جعل هویت یک ملت بزرگ جلوگیری کرد.

در واقع امروز نماد و نشانه غیرت و اقتدار یک ملت در دفاع از داشته ها و میراث جاویدان تاریخ خود می باشد که ثابت کرد تا پای جان بر سر آرمانها و داشته های خویش خواهد ایستاد .

اینجانب ضمن تقدیر از تمامی تلاش هایی که در جهت تثبیت و بیان حقانیت و اقتدار جمهوری اسلامی در این منطقه حساس و استراتژیک انجام می گردد و ضمن تجلیل از برگزار کنندگان جشن روز ملی خلیج فارس امیدوارم همواره شاهد صلح و آرامش پایدار در منطقه خلیج همیشه فارس باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه