English

تگرگ به کشاورزان شهر قلعه تل بیش از ۶ میلیارد تومان خسارت وارد کرد/نداشتن حق بیمه صیفی جات مهمترین دغدغه کشاورزان

در پی بارش های اخیر تگرگ در شهر قلعه تل به محصولات کشاورزی این شهر از شهرهای استان خوزستان، حدود 6 میلیارد تومان خسارت در مرحله کاشت وارد شد.

تگرگ به کشاورزان شهر  قلعه تل بیش از 6 میلیارد تومان خسارت وارد کرد/نداشتن حق بیمه صیفی جات مهمترین دغدغه کشاورزان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، در شهر قلعه تل که اکثر مردم آن به علت موقعیت جغرافیایی و خوب آب  و هوایی که دارند به شغل کشاورزی مشغول هستند در پی بارش های اخیر تگرگ محصولات کشاورزی آنها حدود 80 درصد در مرحله کاشت خراب شده است و موجب بربادرفتن و رنجش خاطر شدید کشاورزان این منطقه شد.

عباس برون یکی از کشاورزان این منطقه به خبرنگار موج خوزستان گفت: امسال از مجموع 73 هکتار زمین که به کشت کلزا، هندوانه، گندم و سیب زمینی  رساندم حدود 80 درصد آن در مرحله برداشت توسط بارش تگرگ خراب شده است.

وی تصریح کرد: هندوانه و سیب زمینی من که چیزی حدود 50 هکتار زمین بوده و شامل صیفی جات است  خراب شده و صدرصد خسارت وارد شده است.

برون گفت: متاسفانه حق بیمه شامل حال صیفی جات نیست و اگر هم بخواهیم پیگیری کنیم آنرا از طریق بیمه کشاورزی لحاظ می کنند که پیگیری طولانی آن مقدار ناچیزی را  آن هم با تاخیر حدود دو سال پرداخت می کنند، این در صورتی که اکثر کشاورزان از طریق وام به سرمایه گذاری در این بخش می پردازند و پرداخت قسط های آنها در موعد مقرر لازمه کار و ادامه فعالیت آنها است.

این کشاورز خوزستانی سپس ضمن ابراز گلایه از مسئولان ذی ربط خواستار رسیدگی به مشکل کشاورزان خوزستانی شد که تمام سرمایه خود را از طریق تگرگ اخیر از دست دادند.

در همین خصوص علی نجفی مدیر خدمات کشاورزی شهر قلعه تل، ضمن تایید این موضوع که سیب زمینی و هندوانه جز قوانین بیمه نیستند اذعان داشت: کشاورزان قلعه تلی از طریق تگرگ های اخیر حدود 6 میلیارد تومان خسارت دیدند.

گفتنی است؛ شهر قلعه‌تل که یکی از آثار باستانی ایران محسوب میشود در شرق اهواز و در سمت راست جاده ارتباطی اهواز ـ (هفتکل) ـ باغملک ـ ایذه ـ اصفهان، پس از عبور از شهر باغ‌ملک قرار دارد که یکی ازمکان های تاریخی خوزستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه