English

استاندار خوزستان؛

شوراها جناح بندی را از خدمات شهری دور نگه دارند

استاندار خوزستان گفت: سیاسی کاری و جناح بندی را از خدمات و توسعه شهری دور نگه دارید و با حفظ وحدت رویه خدمت رسانی به مردم را در اولویت برنامه های شورا قرار دهید.

شوراها جناح بندی  را از  خدمات شهری دور نگه دارند

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر یکشنبه(9اردیبهشت)  در گردهمایی شوراهای اسلامی استان خوزستان بیان کرد: در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران برای تعیین سرنوشت خویش امام راحل در 9 اردیبهشت ماه 1358 فرمان تاریخی خویش را مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی به شورای انقلاب اعلام فرمودند.

وی یکی از مهمترین و اساسی ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی اداره امور محل شهر و روستا در سراسر کشور دانست و گفت: این امر با انتخاب مردم می تواند کارایی و بازدهی بهتر و کاراتری داشته باشد.

شریعتی با اشاره به اصل 100 قانون اساسی عنوان کرد: برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای روستا، بخش، شهر یا استان صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند.

وی با اشاره به شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان ، تصریح کرد: وظایف ، اختیارات و نحوه انتخاب و همچنین نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را که باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران و تابعیت حکومت مرکزی باشد، قانون معین می کند.

شورای شهر و روستا

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه شورا یک نهاد جمعی و مردمی و بر اساس حضور مردم در ارکان مختلف اجتماع بنیان گذاری شده است، اظهار کرد: اولین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال 77 انجام شده و بنابراین ضروری است مردم با انتخاب آگاهانه و از روی تخصص و تعهد افرادی را برای پیگیری مطالبات شهری و شهروندی خود در امور شهری و رفاه شهروندی برگزینند تا بهتر و شایسته تر به توسعه و رشد شهر کمک کنند.

شریعتی ادامه داد: بدون تردید وجود شوراها عامل بازدهی، نظارت هرچه بهتر و کنترل مردمی بر امورات شهری است.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا به درستی نمایشی از یک نظام تمام مردمی را ارائه می کنند‌، افزود: درصورتی برای دیگر نهادها داشتن پیشینه سیاسی و مدیریتی لازم است اما اعضای شوراها از بین شهروندان و از سوی سایر مردم برای اداره بهتر محل زندگی خود انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: انتخاب دوره ای اعضای شوراهای شهر و روستا به فرآیند تثبیت جایگاه مردمی نظام کمک به سزایی می کند زیرا اعضای آن کاملا از بطن مردم برمی خیزند و از دیگر سو احاطه کاملی بر مشکلات شهر و روستای خود دارند.

شریعتی در ادامه بیان کرد: مردم با انتخاب اعضای شورا در واقع بر همه امورات شهری و رفاه شهروندی خود با دید مطالبه گری نگاه می کنند که در توسعه و رشد شهر و روستا دارای اهمیت بسزایی است.

وی با اشاره به توانایی شوراها عنوان کرد: شوراها می توانند با نظارت و برطرف کردن معضلات شهر و روستا تسهیل زندگی مردم در کارهای مربوط به شهرداری ها، سالم سازی محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم، پرداخت به نیازهای فوری تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق کم برخوردار، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال، رعایت تقوا، تدبیر و پشتکار، بهره گیری از دانش و تجربه متخصصان را اعمال می کنند.

استاندار خوزستان خطاب به حاضران اظهار کرد: شورای شهر و روستا امانت مردم به دست شماست و باید از این امانت مردمی به نحو احسن مواظبت و در راستای حفظ آن اهتمام ویژه ای داشته باشید؛ سیاست دولت تدبیر و امید تقویت نشاط اجتماعی و امیدبخش در تمام ارکان جامعه است و این وظیفه نیز به نحوی به عهده شورای محلی گذاشته شده است تا در تدبیر امور، مردم را به فردای بهتر و توسعه استان کمک و یاری کنند. سیاسی کاری و جناح بندی را از خدمات و توسعه شهری دور نگه دارید و با حفظ وحدت رویه خدمت رسانی به مردم را در اولویت برنامه های شورا قرار دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه