English

شکوفایی ترانزیت خودرو در بندر تجاری لنگه/بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در کمتر از ۱۸ ساعت تخلیه شد

برای نخستین بار در بندر تجاری لنگه، بیش از یک هزار دستگاه خودرو سواری طی مدت کمتر از 18 ساعت تخلیه شد که این یک رکورد عملیاتی در سطح بنادر کشور محسوب می شود.

شکوفایی ترانزیت خودرو در بندر تجاری لنگه/بیش از 1000 دستگاه خودرو در کمتر از 18 ساعت تخلیه شد

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم عسکری نسب با اشاره به رکورد ترانزیت خودرو در بندر تجاری لنگه، گفت: تعداد 1032 دستگاه خودروسواری در مدت زمان کمتر از 18 ساعت از 13 شناور توسط واحد بندری و دریایی بندرلنگه تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در طول 11 سال گذشته رکوردی بی سابقه بوده است.

وی افزود: این خودروهای ترانزیتی توسط شناورهای نظامی گنجوی2، نظامی گنجوی 4، نظامی گنجوی 5، ژیان، امیدان 5، مختار2، شایان، ممتاز2، ایران هرمز، عمرانی، گوهر دریا1، سامیا و کیان1 وارد بندر لنگه شده بود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای حامل خودرو، ارائه خدمات 24 ساعته خنکاری و خدمات دریایی، افزایش پسکرانه های مورد استفاده برای جابجایی کالاهای داخلی، کاهش تشریفات اداری برای ترانزیت کالا و بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به عنوان علت اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد.

عسکری نسب با اشاره به اینکه بندرلنگه دارای نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و به لحاظ ترانزیت خارجی خودرو نیز یکی از بنادر مهم کشور است، گفت: این جایگاه راهبردی بندر لنگه می تواند زمینه ساز ترانزیت سایر کالاها از قبیل مواد غذایی نیز شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با حضور تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آینده ای نزدیک، ظرفیت های جدید ترانزیتی در بندر لنگه نیز شکوفا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه