English

دبیر کل برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک‌های یونسکو؛

ژئوپارک قشم می‌تواند در دنیا الگو باشد

دبیر کل برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک‌های یونسکو گفت: ژئوپارک ها باید به‌عنوان یک خانواده باهم تبادل اطلاعات داشته باشند تا بتوانند با استفاده از الگوبرداری مسیر توسعه را طی کنند.

ژئوپارک قشم  می‌تواند در دنیا الگو باشد

به گزارش خبرگزاری موج؛ پروفسور مک کی ور در نخستین همایش بین‌المللی و کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو در جزیره قشم اظهار داشت: من برای بار اولی ست که به جزیره‌ی قشم سفر می‌کنم و باید بگویم که تحت تأثیر قرار گرفتم.

وی در ادامه افزود: در 10 سال اخیر، جزیره قشم تحولات زیادی را شاهد بوده است.

دبیر کل برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک‌های یونسکو بابیان اینکه جزیره قشم بخشی از خانواده ژئوپارک‌های جهانی است اظهار خشنودی کرد و افزود: در سال گذشته با گرفتن کارت سبز جزیره‌ی قشم جای خالی خود را در این خانواده پر کرد.

مک کی ور با اشاره به اینکه در سال گذشته ثبت 13 ژئوپارک جدید در جهان انجام شد و تعداد ژئوپارک‌های جهان را به 140 رساند تصریح کرد: برای ارتقا و تبادل اطلاعات ضروری است که این ژئوپارک‌ها باهم ارتباط داشته باشند.

این زمین شناس با عنوان اینکه امروز پیوستن ژئوپارک قشم به شبکه‌ی جهانی‌شدن قشم مسئولیت بزرگی را بر دوش شما گذاشته ابراز داشت: موضوع سفر طولانی است که شما برای رسیدن به این رتبه داشته‌اید و امروز 17 کشور در این همایش حضور دارند تا از تجارب ژئوپارک جهانی قشم استفاده کنند.

دبیر کل برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک‌های یونسکو تأکید کرد: ژئوپارک‌ها باید در یک شبکه کار کنند و به‌عنوان یک خانواده باهم تبادل اطلاعات داشته باشند تا بتوانند با استفاده از الگوبرداری مسیر توسعه را طی کنند.

مک کی ور گفت: من یک زمین‌شناسم و همه‌ی همکاران من می‌دانند که میراث‌های زمین‌شناسی از چه اهمیتی برخوردارند؛ قشم دارای میراث زمین‌شناسی فوق‌العاده‌ای است و نه‌فقط در آسیا بلکه می‌تواند در دنیا نیز یک الگو باشد.

وی در پایان گفت: از تمام همکارانم در ژئوپارک قشم تشکر می‌کنم و بازگشت قشم را به خانواده یونسکو تبریک می‌گویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی