English

اسماعیل تبادار در جشنواره گل و گلاب میمند:

گل محمدی فارس؛ با برندسازی مناسب وارد بازار جهانی شود

اسماعیل تبادار در جشنواره گل و گلاب میمند تأکید کرد: برند سازی در زمینه گل محمدی فارس و معرفی آن به بازار های داخلی و بین المللی صورت پذیرد.

 گل محمدی فارس؛ با برندسازی مناسب وارد بازار جهانی شود

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، نماینده عالی دولت در فارس در جشنواره گل و گلاب میمند، با بیان اینکه باید میزان فرآوری گل های تولید شده در واحدهای تولیدی میمند مورد بررسی قرار گیرد، اظهارداشت: اگر گل های تولیدی این شهر برای فرآوری به استان های دیگر می رود، باید با افزایش ظرفیت واحدهای فرآوری گل در میمند و جلوگیری از خروج آن، تلاش کنیم با برندسازی و معرفی این ظرفیت به بازارهای داخلی و بین المللی، برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در میمند فارس استفاده شود. 

استاندار فارس، با بیان این که نام میمند با گل و گلاب پیوند خورده است و گلاب این شهر در کشور زبانزد است، اظهار داشت: گلاب گیری زمینه مستعد و مناسبی برای اشتغال و کسب درآمد مردم میمند است و از مردم این شهر که تلاش می کنند این آئین و رسم و زمینه معاش، فعال و پویا بماند قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 550 هکتار، گل محمدی آبی در میمند و پنج هزار و 600 هکتار گل محمدی دیم در داراب وجود دارد، ادامه داد: حتما باید با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا از این ظرفیت و قابلیت برای تولید محصولات با کیفیت و فراهم کردن زمینه اشتغال مردم استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس، افزود: اسانس تولید شده از گل های محمدی می تواند ثروت و اشتغال فراوانی را به دنبال داشته باشد؛ امیدواریم کارشناسان مراکز تحقیقاتی بتوانند با فناوری روز دنیا، این منابع ارزشمند را به طور مؤثری افزایش دهند و گام های تاثیرگذاری بردارند.

استاندار فارس با اشاره به جذب گردشگران از سراسر ایران به جشنواره گل و گلاب میمند، تصریح کرد: این جشنواره باید به مدت یک هفته و یا 10 روز برگزار شود تا شاهد رونق گردشگری در این دیار باشیم و توریست های فراوانی از سراسر ایران و از دیگر کشورهای دنیا برای مشاهده زیبایی های طبیعی، باغ های گل محمدی و مراسم های مختلف به این دیار سفر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه