English

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

وجود ۳۰۰ داروخانه در گیلان/ گیلان کمبود دارو ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کمبود دارو در گیلان نداریم، گفت: با وجود بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شرکت‌های دارویی، کمبود دارو در استان نداریم.

وجود 300 داروخانه در گیلان/ گیلان کمبود دارو ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، زهرا حصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به اهداف و استراتژی‌های معاونت غذا و دارو اظهار کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش سطح امنیت غذا، افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمات و افزایش فرایند تحقیقات کاربردی در عرصه کاری از اهداف این معاونت است.

وی با اشاره به وجود 300 داروخانه در گیلان، تصریح کرد: نظارت مستمر بر داروخانه‌های استان وجود دارد و آن دسته از داروخانه‌هایی که اقلام غیر دارند به تعزیرات معرفی شدند.

دارو

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سال گذشته 40 داروخانه متخلف به تعزیرات معرفی و یک داروخانه تعطیل شد، افزود: طرح تشدید نظارت‌ها در سال 97 پش بینی شده است.   

حصاری با بیان اینکه کمبود دارو در گیلان نداریم، گفت: با وجود بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شرکت‌های دارویی، کمبود دارو در استان نداریم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور 2 برابر بیشتر از نورم جهانی است، افزود: وزارت بهداشت ده قلم دارو پر مصرف در کشور را معرفی کرده است که بخش قابل توجهی مربوط به آنتی‌بیوتیک‌هاست.    

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 90 درصد محصولات در گیلان، دارای برچسب نشانگر رنگی برای اطلاع رسانی هستند، گفت: نشانگرهای رنگی نشان می‌دهد که قند،چربی و نمک محصول در چه منطقه‌ای قرار دارد و اندازه آن چقدر است.

وی تصریح کرد: نشانگر رنگی محصولات نشان می‌دهد غذا قاچاق نیست و سلامت و اصالت محصول را نشان می‌دهد و مردم می‌توانند از سلامت و اصالت غذاهای تولیدی و وارداتی، آگاه شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه