English

رئـیس مـجمع نـمایندگان هرمزگان در مجلس:

نرخ بیکاری در ۴ شهر هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است/مسئولان آمار واقعی از تعداد بیکاران را اعلام کنند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: از 13 شهرستان در استان هرمزگان، 4 شهرستان نرخ بیکاری‌شان بالاتر از میانگین بیکاری کشور بوده و 9 شهرستان دیگر هم از نظر اشتغال و بیکاری شرایط مناسبی ندارند.

نرخ بیکاری در 4 شهر هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است/مسئولان آمار واقعی از تعداد بیکاران را اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری موج، احمد مـرادی در جمع کارگران، با اشاره به نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: اگر توانایی و تلاش کارگران را باور داشته باشیم آن‌ها جز حمایت و پشتیبانی چیز دیگری نمی‌خواهند و باید به گونه‌ای عمل شود که احساس آرامش و امنیت بین این دو مجموعه ایجاد شود در غیر این صورت، تلاطماتی در جامعه کارگری ایجاد می‌شود.

وی افزود: دولت باید بتواند این احساس امنیت را برای جامعه کارگری فراهم کند، در برنامه ششم توسعه این تکلیف را بر دولت تحمیل کردیم تا با حفظ وضعیت موجود به ایجاد اشتغال هم بپردازد.

رئـیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: حمایت از کالای ایرانی منوط و وابسته به تلاش و کوشش کارگران در شرایط آب و هوایی سخت می‌باشد، بنابراین باید با تمام امکانات موجود از کارگران حمایت و پشتیبانی کنیم.

مـرادی افزود: برای تسهیل شدن شرایط کسب وکار لازم است که خلاءهای قانونی را برطرف شده تا بستر مناسبی برای قانون‌گذار ایجاد شود و در این مسیر باید آمارهای واقعی از تعداد بیکاران بدهیم تا براساس این نرخ بیکاری، در کشور و استان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بشود.

رئـیس مجمع نمایندگان هرمزگان اضافه کرد: ما نماینده مردم هستیم نه نماینده دولت‌ها بنابراین نمی‌توانیم در برابر مشکلات و کوتاهی‌ها سکوت کنیم، نمی‌توان پذیرفت جامعه با خیل بیکاران مواجه باشد اما آمارهای دروغین بدهیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس خاطرنشان کرد: از 13 شهرستان در استان هرمزگان، 4 شهرستان نرخ بیکاری‌شان بالاتر از میانگین بیکاری کشور بوده و 9 شهرستان دیگر هم از نظر اشتغال و بیکاری شرایط مناسبی ندارند.

مـرادی با اشاره به این که حق هرمزگان در بسیاری از موارد ادا نشده است، گفت: درد مردم از زبان نمایندگان عنوان می‌شود پس باید نقاط ضعف را آسیب‌شناسی کرده و با عزم ملی برای برطرف نمودن گره‌های کور اشتغال، تلاش مضاعفی کنیم.

عضـو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: همه باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی مناسب بستر اشتغال و رفع بیکاری را در استان هرمزگان با دارا بودن ظرفیت‌های متعدد اقتصادی فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی