English

امام جمعه مشهد:

دشمن عفت و غیرت جوانان ما را هدف قرار داده است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حیازدایی و غیرت‌زدایی از جوانان نقشه دشمن است، گفت: دشمن با این دو چیز می خواهد جوانان ما را نابود کند.

دشمن عفت و غیرت جوانان ما را هدف قرار داده است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، امام جمعه مشهد با بیان اینکه دشمن عفت و غیرت جوانان ما را هدف قرار داده است افزود: آنها با این دو چیز می خواهند جوانان ما را نابود کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی به ادامه مبحث شیطان‌شناسی پرداخت و اظهار کرد: نکته‌ قابل توجه در بحث وسوسه شیطان این است که آیا شامل همه انسان‌ها می‌شود یا شیطان تنها افراد خاصی را وسوسه می‌کند. 

علم الهدی ادامه داد: شیطان قدرت وسوسه  افرادی را دارد که بر آن‌ها مسلط است که خداوند در سوره نحل ویژگی‌های افرادی را که شیطان بر آنان مسلط نیست، برمی‌شمارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی علم‌الهدی در ادامه با اشاره به ایام نیمه شعبان و فضیلت این ماه بیان کرد: میلاد مسعود امام زمان(عج) در این ماه قرار دارد برحسب رسمی که در سال‌های گذشته در مشهد متداول بوده راهپیمایی منتظران ظهور برگزار می‌شود که دو جهت و دو عنوان دارد عنوان نخست عرض تبریک به ساحت ولایتمدار امام هشتم(ع) است.

وی با اشاره به اینکه امام هشتم(ع) توجه دادن شیعه را به مهدی(عج) به عنوان یک نقطه عطف قرار داده‌اند تصریح کرد: دعایی که در قنوت نماز جمعه مقید هستیم بخوانیم دستور و روایت امام هشتم(ع) است.

خطیب جمعه مشهدمقدس اظهار کرد: بنابراین این مراسم برای عرض تبریک خدمت امام هشتم(ع) است جهت دومی که راهپیمایی صبح نیمه شعبان در مشهد دارد این است که این یک نماد است از تکلیف ما و نمادی است از وظیفه ما وظیفه و تکلیف ما این است که دنبال آقای خود به راه بیفتیم.

علم‌الهدی تصریح کرد: شرایطی که امروز در دنیا به وجود آمده شرایط خاصی است این راهپیمایی نماد این حرکت به سمت پیدا کردن امام زمان(عج) است و اگر دنباله روی ایشان باشیم موفق می‌شویم در این مراسم صبح نیمه شعبان در میدان شهدای مشهد برای تکریم و تعظیم میلاد امام زمان(عج) حتماً شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: علت نامگذاری این روز به نام روز جوان این است که در جامعه انقلابی ما الگوی جوان، حضرت علی اکبر(ع) است حضرت علی اکبر(ع) با چه خصوصیتی الگوی جوان بوده است ایشان در میان قبیله بنی هاشم زیبا بودند و قد و قامت رعنایی داشتند آیا این زیبایی جمال و این رعنایی ملاک بوده است ملاک همان چیزی است که خود سیدالشهدا(ع) فرمودند. ایشان در حرف و عمل از همه مردم به پیامبر و رسول الله(ص) نزدیک‌تر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: الگوی جوان ما در این زمان حضرت علی اکبر(ع) است و چگونه می‌توان در جامعه انقلابی خود نماد علی اکبر(ع) نشان دهیم امروز باید این نماد دقیقاً به وجود بیاید و رسالت فرهنگی متولیان فرهنگی نظام ما این است که جوان با الگوی علی اکبر(ع) تربیت شود جوان با الگوی ایشان محسن حججی است یا جوانان کوچه لادن و نسترن است، جریان فرهنگی ما دنبال ساخت و پرداخت چه جوانی باید باشد جوانی که فقط در بی بند و باری و آزادی ناهنجار و در اجرا و جسارت همه میولات نفسانی‌اش در صحنه زندگی اجتماعی باشد و یا جوانی که از تمام ویژگی جوانی‌اش این است که در دفاع از دین تا جایی می‌رود که لبه تیز وی را تهدید می‌کند و وی می‌خندد دستگاه‌های فرهنگی ما باید چطور جوانی را تربیت کنند محسن حججی یا جوان عیاش، بی بندوبار و ناهنجار.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در جنگ هستیم و جبهه و دشمن با ما در حال جنگ است تاکید کرد: مدافع ما در عرصه نبرد جوان ما است و دشمن می‌خواهد جوان ما را بگیرد و دو نقشه برای جوان ما دارد یک نسخه و نقشه برای دختران و زنان ما و یک نقشه برای مردان و جوانان ما نقشه دشمن برای دختر جوان، حیازدایی و عفت‌زدایی و نقشه برای مردان جوان و پسران جوان ما، غیرت زدایی است.

شادی جوان در تامین اشتغال است یا فسق و فجور و ناهنجاری خیابانی

وی افزود: در این نقشه دشمن که با این دو چیز می‌خواهد جوان ما را نابود کند، مسئولان فرهنگی ما متولی چه چیزی هستند و چه باید بکنند؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر مسئولان بیایند سخن از شادی جوانان از طریق کنسرت‌ها و آهنگ‌های مبتذل بزنند، این‌ها شادی نیست، این‌ها مانند یک آب نبات چوبی است که سر جوان را با آن گرم می‌کنند. 

علم الهدی تصریح کرد: اینکه برخی مسئولان ارشاد و مدیران شهری و هنرمندان دم از شادی جوان بزنند آن هم در بی بند و باری و هرزگی و کنسرت و فسق و فجور این گونه جوان تربیت می‌شود شادی هم نیست.

خطیب جمعه مشهد با تاکید بر اینکه شادی جوانان در سازمان‌یافتگی و اشتغال و درآمد است، اظهار داشت: از یک دختر و پسر جوان بپرسید که اگر به یک زندگی برسند و یک شب تا صبح در کنار همسرشان بگذرانند زندگیشان بهتر است، یا اینکه در یک برنامه مبتذل قرار بگیرند. اگر شما واقعا متولی شادی جوانان هستید از طریق سازمان‌دهی به زندگی جوانان فراهمش کنید. 

علم الهدی گفت: از خود این جوان بپرسید شادی این جوان در چیست؟ در بی‌سامانی زندگی است؟ در دل ناهنجاری‌های خیابانی فرورفتن است؟ یا اینکه شادی وی در انتخاب زندگی و همسر است؟ شادی در کدام است؟ اگر متولی شادی جوان هستید، این گونه آن را تامین کنید. اینکه جوان نه پول و درآمد داشته باشد و بگوئیم شادی، این سر جوان را بند کردن است. باید الگوی علی اکبر(ع) در جامعه انقلابی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه نسخه مقام معظم رهبری تولید داخلی است افزود: در مسئله نقش کارگران در تولید داخل، هفته آینده عرایضی دارم؛ امروز قشر کارگر ما، قشر جوان ما است، مقام معظم رهبری می‌گویند "حمایت از کالای داخلی" این فرمایش، بخشی متوجه مردم است اما بخش عمده متوجه مسئولان نظام و متولیان نظام است. همین روزها و ساعت‌ها در تهران نمایشگاه لوازم آرایشی به وجود آمده که غیر از غرفه کالای داخلی، چندین غرفه خارجی دارد.

علم الهدی تصریح کرد: اولاً لوازم آرایش چقدر در جامعه ما ضرورت دارد؟ نمایشگاه لوازم آرایشی که جزو ضروریات نیست درست کردید و در این نمایشگاه تولیدکننده خارجی را آوردید و کنار تولیدکننده داخلی قرار دادید و کالای باکیفیت خارجی را مقابل این قرار دادید که تولید داخلی را سرکوب و کشور بازار مصرف لوازم خارجی شود؟ این کار صحیحی است؟ این دهن کجی به رهبری نیست؟ رهبری می‌فرمایند حمایت از کالای داخلی و شما بازار درست می‌کنید و لوازم خارجی که بار فرهنگی هم دارد می‌آورید؟

خطیب جمعه مشهدمقدس افزود: فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از این نمایشگاه خبر دارد یا خیر؟ در ستاد اقتصاد مقاومتی جایگاه این نمایشگاه کجاست؟ عکس‌های نمایشگاه را ببینید. دختر 12 و 13 ساله را بردن داخل این نمایشگاه و آشنا کردنش با این لوازم چه جوانی را تربیت خواهد کرد؟ علاوه بر بار فرهنگی، بار اقتصادی نیز دارد و کیفیت کالای داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه