English

استاندار گیلان بیان کرد:

استان های ساحلی منافع مشترکی دارند/ضرورت حل معضل پسماند در سه استان گیلان، گلستان و مازندران

استاندار گیلان در نشست مشترک استانداران استان های ساحلی خزر در بابلسر با بیان اینکه استان های ساحلی منافع مشترکی دارند، توسعه گردشگری به ویژه در حوزه دریایی را یک ضرورت دانست و گفت: گردشگری دریایی نقش مهمی در تقویت اقتصاد ملی و توسعه کلان دارد.

استان های ساحلی منافع مشترکی دارند/ضرورت حل معضل پسماند در سه استان گیلان، گلستان و مازندران

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری به دستاوردهای این نشست اشاره و اظهار کرد: در نشست امروز استعدادهای مشترک و شیوه بهره گیری از این ظرفیت ها مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات موجود در بخش کشاورزی، دریایی و گردشگری مطرح شد.

وی با بیان اینکه استان های ساحلی منافع مشترکی دارند، بسته بندی و برندسازی محصولات را عنوان دیگری از مباحث مطرح شده خواند و افزود: مشکلات مشترک بین 3 استان در سایه همکاری، هماهنگی و هم افزایی مرتفع می شود.

 سالاری تصریح نمود: متاسفانه در بخش گردشگری نیز استفاده مناسبی از حوزه دریا نداشته ایم، درحالی که تقویت گردشگری دریایی نقش بسزایی در اقتصاد ملی و توسعه کلان دارد.

ضرورت حل معضل پسماند در سه استان گیلان،گلستان و مازندران

وی با اشاره به ضرورت حل معضل پسماند در سه استان گیلان، گلستان و مازندران، گفت: برای حل این مشکل باید از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه در استان ها و نمایندگان مردم در مجلس شرای اسلامی بهره گیری کنیم.

نشست- مشترک استانداران شمالی

 سالاری، ایجاد یک محور ساحلی یا ریلی مشترک بین سه استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید یک طرح مشترک علمی و اقتصادی در جهت ایجاد محور ساحلی بین 3 استان تهیه شود.

توسعه تجارت با کشورهای سی آی اس

 نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به توسعه تجارت با کشورهای سی آی اس اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت های دریای خزر تاکنون به صورت جداگانه از سوی استان ها پیگیری می شد که بر اساس توافقات صورت گرفته از این پس به صورت مشترک با همکاری سه استان پیگیری می شود تا با مصوبات حاصل از پیگیری آن  گام های ارزشمندی در سطح ملی برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه