English

استاندار فارس تأکید کرد:

بانک ها باید در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فارس، نقش آفرین باشند

استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی بانک ها تأکید کرد: بانک ها باید در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان نقش آفرین باشند.

بانک ها باید در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فارس، نقش آفرین باشند

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، اسماعیل تبادار صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک ها در خصوص تحقق ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تصریح کرد: هم افزایی و تلاش جمعی لازمه اساسی تحقق این امر است و بانک ها از جمله نهادهایی هستند که با تلاش بیشتر در این زمینه می توانند زمینه ساز کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشند.

وی بانک ها را اساس رونق در جامعه معرفی کرد و افزود: اگر بانک ها در بحث اشتغال همکاری کنند، شاهد رونق اقتصادی و فراهم شدن زمینه اشتغال خواهیم بود.

نماینده دولت در فارس ادامه داد: بانک ها باید با برنامه ریزی، دقت نظر و‌ سرعت مبتنی بر کارشناسی، بررسی طرح های اقتصادی را در دستور کار قرار داده و‌ تا پایان خرداد ماه نسبت به انعقاد قرارداد پرداخت بخشی از تسهیلات به این طرح ها اقدام کنند.

استاندار فارس بر تسریع روند تسهیلات البته با نظر کارشناسی درباره طرح ها و اهلیت و صلاحیت دریافت کنندگان تسهیلات تأکید کرد و گفت: انتظار دارم دستگاه های اجرایی و واحدهای صنعتی تعامل بیشتری با بانک ها داشته باشند و نسبت به شناسایی و معرفی طرح ها و رفع مشکلات آنها به بانک ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

تبادار بانک ها را در تائید و رد طرح ها مختار دانست و اظهار داشت: البته این بدان معنی نیست که آنها می توانند سلیقه ای عمل نمایند بلکه باید با تعیین چارچوب و ضوابط تعریف شده، دیدگاه و نظر کارشناسی نسبت به طرح ها اظهار نظر نموده و در راستای جلب رضایت مردم و کارگشایی آنها قدم بردارند.

استاندار فارس در این باره نیز  از مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، خواست که طرح های مربوط به اشتغال فراگیر را تا پایان خرداد جهت انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی و گزارش عملکرد ارائه نماید.

تبادار با بیان اینکه رونقی که در ایجاد اشتغال به وجود می آید و یا تسهیلاتی که از سوی بانک ها در راستای ایجاد اشتغال ارائه می شود؛ مقدم بر کسب رتبه بانک های استان در کشور است، خاطر نشان کرد: البته برای جلوگیری از نادیده گرفته شدن تلاش ها، دستگاه های اجرایی باید نسبت به بررسی سرمایه در گردش، بررسی طرح ها و‌ پرداخت ها اقدام و نسبت به ثبت طرح ها در سامانه بهین یاب اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جایگاه بانک های خصوصی در استان پرداخت و افزود: بانک های خصوصی بنگاه های اقتصادی محسوب می شوند و در آیین نامه نظام بانکی تفاوتی با بانک های دولتی ندارند؛ بنابراین باید نقش خود را در فعالیت اقتصادی استان مشخص کنند و تلاش آنها صرفاً در راستای ذخیره کردن منابع اعتباری، به کار گرفته نشود.

نماینده عالی دولت در فارس با انتقاد از اینکه برخی از بانک های خصوصی منابع خود را در جهت مشارکت در طرح های اقتصادی ارائه نمی کنند، گفت:  بانک های خصوصی باید در کنار بانک های دولتی استان و در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش آفرینی کرده، در کارهای بزرگ اقتصادی دخیل شده و نتایج کار را هم ارائه نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه