English

شفاف سازی شورای شهر بندرعباس در خصوص کمک ۵ میلیاردی به مسجد جامع/ تا کنون این مبلغ به حساب شهرداری واریز نشده

رئیس شورای شهر بندرعباس: شورای شهر مخالفتی با کمک به مسجد جامع شهر ندارد. این کمک از ردیف بوجه‌ی دولتی ست و به محض اینکه این مبلغ به حساب شهرداری واریز شود نسبت به پرداخت آن اقدام می شود.

شفاف سازی شورای شهر بندرعباس در خصوص کمک 5 میلیاردی به مسجد جامع/ تا کنون این مبلغ به حساب شهرداری واریز نشده

به گزارش خبرگزاری موج؛ رئیس شورای شهر بندرعباس در نشست خبری شورای شهر بندرعباس در خصوص عملکرد شورای شهر بندرعباس گفت: بودجه‌ریزی موضوعی ست که بسیار مورد توجه اعضای شورای شهر است. در سال‌های گذشته تلاش ما این بوده که بودجه را بر اساس واقعیت‌ها نوشته شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

اسلام باوقار در ادامه افزود: این بودجه‌ها نیز بر اساس تقاضای مردم و بررسی‌های انجام‌شده در بودجه آورده شده مثل فضای سبز، بازگشایی معابر و... و سپس به وسیله ی شهرداری عملیاتی شده است.

پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود

وی تصریح کرد: در شورای پنجم به این جمع‌بندی رسیدیم که علاوه بر اینکه باید پیگیر خواسته‌های مردم در پروژه‌های جدید باشیم پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که در شورای چهارم به تصویب رسیده را نیز در دستور کار داشته باشیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس در خصوص کمک 5 میلیاردی شهرداری بندرعباس به مسجد جامع گفت: در خبرها آمده است که باوقار توافقنامه‌ی کمک شهرداری به مسجد جامع را امضا کرده است که این خلاف واقعیت است چراکه صورت‌جلسه با توافق‌نامه تفاوت دارد.

باوقار در ادامه افزود: استاندار هرمزگان مبلغ 5 میلیارد تومان را به شکل مستقیم از تهران برای کمک به ساخت مسجد جامع از ردیف بودجه‌ی دولتی گرفتند که طی صورت‌جلسه‌ای قرار شد پس‌ازآنکه این مبلغ به‌حساب شهرداری واریز و در شورا مصوب شد برای کمک به مسجد جامع اختصاص داده شود.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: این صورت‌جلسه به امضای امام‌جمعه‌ی بندرعباس، استاندار هرمزگان، مدیرکل اداره‌ی امور مالیاتی هرمزگان، رئیس شورای شهر و همچنین شهردار بندرعباس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به گروه بودجه ارجاع شد گفت: کمیسیون بودجه به این جمع‌بندی رسید که محل خروج و ورود بودجه معین نیست و به همین دلیل از دستور کار شورای شهر بندرعباس خارج شد.

هیچ پولی تحت عنوان کمک به پروژه ی مسجد جامع به حساب شهرداری واریز نشده است

رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه تاکنون هیچ پولی تحت عنوان کمک به مسجد جامع از ردیف بودجه‌ی دولتی به‌حساب شهرداری واریز نشده است گفت: ما با کمک به این پروژه مخالفتی نداریم و هرزمانی که واریز این پول به‌حساب شهرداری برای شورا محرز شد نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کنیم.

نائب رییس شورای شهر نیز با گفتن اینکه صورت‌جلسه یا توافق‌نامه، من نمی‌خواهم با کلمات بازی کنم، در خصوص موضوع کمک 5 میلیاردی به مسجد جامع اظهار داشت: موضوع کمک به مسجد جامع در جلسه‌ی اول کمیسیون بودجه شورای شهر بندرعباس مطرح شد و به علت عدم حضور نماینده‌ی امام‌جمعه و اداره کل امور مالیاتی هرمزگان و اینکه نمی‌شد نتیجه‌ی درستی در خصوص محل پرداخت این مبلغ حاصل کرد، مسکوت ماند.

فیصل دانش خاطر نشان ساخت: در جلسه‌ی دوم کمیسیون بودجه‌ی شورای شهر نیز به دلیل عدم حضور این نمایندگان نتوانستیم که در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

نایب‌رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر نگران این هستند که این پول اگر بودجه‌ی ملی است باید ردیف آن مشخص شود تصریح کرد: در جلسه‌ی سوم کمیسیون بودجه از نماینده شهرداری در خصوص واریز این مبلغ پرسیده شد و نماینده‌ی مالی شهرداری به واریز دو میلیارد تومان اشاره کرد و افزود سه میلیارد تومان دیگر نیز قرار است واریز شود.

دانش گفت:  کمیسیون بودجه نیز هیچ مخالفتی با این کمک ندارد و تنها به دلیل اینکه تاکنون برای کمیسیون محرز نشده که این واریزی از کدام ردیف است موضوع پرداخت این مبلغ  به تصویب کمیسیون بودجه نرسیده است.

پنهان کاری باعث حساس شدن اذهان عمومی می شود

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: در این مدت ده سال تجربه من این است که هرگاه پنهان‌کاری صورت گرفته است موضوع حساس شده است. من از خبرنگارانی که در این خصوص شفاف‌سازی کرده‌اند تشکر می‌کنم چراکه هرگاه موضوعی را شفاف به مردم اعلام کنیم نگرانی در اذهان عمومی ایجاد نمی‌شود.

سهم شهرداری از مالیت بر ارزش افزوده در هیچ سالی مشخص نبوده

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر بندرعباس نیز در این خصوص گفت: نقش معنوی آیت‌الله نعیم‌آبادی غیرقابل‌انکار است اما کسی که باید موضوع کمک به مسجد جامع و ردیف بودجه را به شکل شفاف بیان کند استاندار هرمزگان است.

کیانوش جهانبخش با اشاره به اینکه سهم شهرداری از مالیات بر ارزش‌افزوده 200 میلیارد پیش‌بینی‌شده است گفت: ما به‌عنوان نمایندگان مردم هنوز نمی‌دانیم که سهم واقعی مردم بندرعباس از مالیات به ارزش‌افزوده چقدر است و این مبلغ در ادوار گذشته نیز به شورای شهر اعلام‌نشده است.

وی گفت با توجه به نگاه مثبت جناب مریدی به عنوان مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان برای پرداخت سهم شهرداری از ظرفیت‌های مختلف استفاده شدهاست.

جهانبخش عنوان کرد: در سال‌های پیش نیز بینی‌هایی صورت گرفت اما تحقق نیافت. این مبلغ در مقایسه‌ی نسبی با سال‌های پیش سنجیده شده و مبلغ دقیق آن در هیچ سالی به ما اعلام‌نشده است که انتظار می‌رود این موضوع نیز شفاف‌سازی شود.

در ادامه روابط عمومی شورای شهر مدیریت جلسه را به دست گرفت و مسیر پرسش‌ها را به سمت مشکلات شهری منحرف ساخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه