English

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان:

امنیت شغلی کارگران با حمایت اداره کار وخانه کارگر تأمین می شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت :امنیت شغلی کارگران با حمایت اداره کار وخانه کارگر به زودی تأمین می شود.

امنیت شغلی کارگران با حمایت اداره کار وخانه کارگر تأمین می شود

اصغر برشان در گفتگو با خبرنگار موج اظهار داشت: ایجاد ثبات و امنیت شغلی در حوزه کاری فقط با سامان دهی به قراردادهای موقت کار انجام می شود که این امر به تلاش عزیزان فعال در این عرصه در حال محقق شدن است.

وی در ارتباط با برنامه های هفته کارگر افزود: اصفهان نیز مانند سایر کلان شهرها ستادی برای بزرگداشت این هفته تشکیل داده و برنامه های منظمی را تدوین کرده است.

 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هرساله برنامه هایی برای گرامیداشت هفته کارگر تدوین می گردد که بعضی از این برنامه ها در کشور به صورت مشترک اجرا می گردد.

وی به برنامه های مشترک در هفته کارگر اشاره کرد و ادامه داد: میثاق با شهدا، شرکت در نماز جمعه و تجمع عظیم تشکیلات خانه کارگر از اهم برنامه های مشترک در این هفته می باشد.

عضو شورای اسلامی اصفهان

دبیر اجرایی خانه کارگر و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: در یک بیانیه مشترک در سراسر کشور خواسته های خرد و کلان کارگران را بیان خواهیم کرد.

مواظب باشیم در غوغای برنامه های فرهنگی بهار کارگران دوباره مظلوم واقع نشوند

اصغر برشان با ابراز گله مندی از شهرداری و رسانه ملی بیان کرد:شهرداری کارفرمای بزرگی است و بعد از رسالت عمومی و اجتماعی که دارد باید تمام وقایع مربوط به کارگران را در این هفته رصد کند که متأسفانه با ازدحام برنامه ها در این فاصله زمانی مواجه هستیم و از روابط عمومی شهرداری و رسانه ملی تقاضامندیم که در میان مناسبت های هفته معلم، هفته فرهنگی اصفهان حق نیروی کار نیز رعایت گردد و برنامه های این قشر زحمت کش نیز به صورت مناسب پوشش داده شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه به دلایل متعدد وضعیت کار و کارگر ما مطلوب نیست در استان اصفهان بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با بحران روبرو هستنند که این امر باعث گردیده در پایان سال به بهانه افزایش دستمزد یا عوامل دیگر قردادهای کارگران تمدید نگردد یا با آنها تسویه حساب صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این امر که عرضه و تقاضا در بازار کار به صورت عادلانه صورت نمی گیرد افزود: پس از تسویه حساب کارگران به سمت بیمه بیکاری هدایت می شوند که این امر باعث ازدحام در این حوزه گردیده و باعث می شود ید قدرت تأمین اجتماعی در زمینه تأمین منابع مالی در این موضوع کم توان تر گردد.

اصغر برشان ادامه داد: ایجاد ثبات و امنیت شغلی در حوزه کاری فقط با سامان دهی به قراردادهای موقت کار انجام می شود که این امر به تلاش عزیزان فعال در این عرصه در حال محقق شدن است.

دبیر خانه کارگر

وی با بیان این نکته که مراجع قضایی اعلام کرده اند که این فرم قراردادها در دادرسی ها ملاک عمل واقع نمی شود افزود: با توجه به اینکه اداره کار به ناملایمات اقتصادی که کارفرما با آن درگیر است اشراف کامل دارد اما مسأله امنیت شغلی کارگران و سامان دهی قراردادهای کاری امری است که باید هر چه زودتر اجرایی گردد که البته قدمهای برداشته شده در این زمینه بسیار موثر بوده ولی کفایت نداشته است.

اردیبهشت خبری خوش برای کارگران به همراه دارد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان ادامه داد: شروع کار سامان دهی قراردادها بسیار خوب بوده اما باید برنامه های دستگاه های مختلف با هم در یک راستا قرارداشته باشد به طور مثال در جایی که بحث ممنوعیت قراردادهای موقت مطرح می گردد از جانب اداره کار هم قراردادی متناسب با موضوعات مطرح شده در فضای رسانه ای در اختیار کارفرما قرار گیرد تا در مواقع لزوم کارفرما اظهار بی اطلاعی ننماید.

اصغر برشان بیکاری را عامل مهم بسیاری از آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: لزوم همدلی و همراهی سازمان ها و ارگان های مربوطه در  تأمین بخش نقدینگی و ایجاد بستر فروش برای بازار به نحوی باید فراهم گردد که شاهد این ناهماهنگی ها در بخش بازار کار نباشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه ما در پی افزایش دریافت کنندگان بیمه بیکاری نیستیم، خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری زمان مشخص دارد و نمی تواند پاسخگوی نیازهای یک خانواده در مدت طولانی گردد و فشاری مضاعف بر سازمان تأمین اجتماعی را وارد می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه