English

رئیس هیات چوگان گیلان؛

نخستین رویداد عملی چوگان بعد از سیصدسال در گیلان رقم خورد

رئیس هیات چوگان گیلان از اعزام و حضور منتخبان سوارکاری گیلان در مجموعه چوگان و سوارکاری قصر فیروزه تهران (باشگاه شهدا) به منظور فراگیری ورزش اصیل چوگان خبر داد.

نخستین رویداد عملی چوگان بعد از سیصدسال در گیلان رقم خورد

به گزارش خبرگزاری موج ز گیلان، محمد مهدی انتظام صبح امروز در حاشیه بازدید از پنجمین روز تمرین سوارکاران گیلانی در تهران، از اعزام و حضور منتخبان سوارکاری گیلان در مجموعه چوگان و سوارکاری قصر فیروزه تهران به منظور فراگیری ورزش اصیل چوگان زیر نظر اساتید مجرب این ورزش کهن در کشور خبر داد و گفت: تاکنون اموزش چوگان به سوارکاران گیلانی با پیشرفت خوبی همراه بوده و منتخبان پس از اتمام دوره های آموزشی خود به گیلان بازگشته و آموزش های خود را در استان اجرایی می کنند.

وی با بیان اینکه این امر بزرگترین کار هیات چوگان گیلان در استان است، افزود: به یاری خداوند متعال بعد از گذشت یک سال از تاسیس هیات چوگان در سطح استان، شاهد دستاوردهای بزرگی در این راستا از قبیل تاسیس و راه اندازی هیات های شهرستان های رشت، رودبار، رودسر، رضوانشهر، تالش، فومن، لنگرود هستیم.

هیات چوگان گیلان

بکارگیری اسب های کاسپین برای آموزش چوگان به نونهالان

رئیس هیات چوگان گیلان خاطر نشان کرد: همچنین پیگیری و تشویق دو باشگاه در استان و پیشنویس تفاهم نامه با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در راستای حمایت از اسب کاسپین و به کارگیری اسب ها جهت آموزش ورزش چوگان به نونهالان و نوجوانان و تاسیس آکادمی  در آن مرکز از جمله دستاوردهای هیات چوگان در این مدت کوتاه بوده است.

وی با بیان اینکه اخیرا نیز بوده با اعزام بهترین های سوارکاری استان در بخش بانوان و آقایان به مقصد تهران جهت کسب و فراگیری ورزش چوگان هستیم به زودی شاهد دستاوردهای بیشتری در زمینه فراگیری این ورزش در استان خواهیم بود ادامه داد: با اعزام این تیم حرفه ای به تهران و بازگشت انها به استان، نخستین رویداد عملی چوگان بعد از سیصدسال در گیلان رقم خورد.

هیات چوگان گیلان

انتظام با اشاره به اینکه این افراد با حمایت فدراسیون چوگان کشور به عنوان نمایندگان گیلان با فراگیری حرفه ای به عنوان سفیران آموزش در استان شناخته می شوند، ابراز داشت: انشاالله بزودی با بازگشت مربیان چوگان به گیلان، آموزش این ورزش ملی و بومی استان فراگیر خواهد شد و با تکمیل حداقل یک تیم در شهرستان ها برای بانوان و آقایان شاهد بازی های استانی و اعزام تیم برتر برای بازی های کشوری خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه این گروه پنج نفره متشکل از خانم ها و آقایان، نخستین گروه آموزش دیدگان ورزش چوگان در گیلان هستند ضمن تشکر از حمایت های ریاست فدراسیون چوگان از مسئولان استانی به ویژه استاندار گیلان پیرامون توسعه این ورزش درخواست مساعدت و همکاری کرد.

گفتنی است؛ در صورت حمایت مسئولان و تامین زمین و ابزار و تجهیزات این ورزش بومی، ملی و کهن در استان؛ به زودی می توان شاهد تشکیل و اموزش نخستین تیم چوگان گیلان توسط اینن افراد، برای حضور در مسابقات کشوری و بین المللی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی