English

مدیر ژئوپارک جهانی قشم خبر داد:

قشم نخستین نشست بین المللی توسعه ژئوپارک های یونسکو را میزبانی می کند

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری نخستین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

قشم نخستین نشست بین المللی توسعه ژئوپارک های یونسکو را میزبانی می کند
به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا امری کاظمی در جمع خبرنگاران گفت: این نشست در راستای تایید نقش منطقه ای ژئوپارک قشم در توسعه ژئوپارک ها و آموزش و بازخوانی تجربه های جزیره قشم در دستیابی به کارت سبز شبکه جهانی ژئوپارک ها به عنوان الگویی موفق برای سایر مناطق و کشورهایی که خواهان ثبت جهانی تحت عنوان ژئوپارک هستند، برگزار می شود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره به حضور مقام های بلند پایه در این مراسم، افزود: حضور مقام های بلندپایه همچون پروفسور نیکولاس زوروس، رییس شبکه جهانی ژئوپارک ها و پروفسور مک کی ور، دبیرکل برنامه بین المللی علوم زمین و ژئوپارک های یونسکو به همراه دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و رییس دفتر منطقه یونسکو در تهران، افتخاری برای جزیره قشم و مهر تاییدی بر ظرفیت های ارزشمند این جزیره است.

وی در ادامه عنوان کرد: در این نشست، مقامات کشوری همچون مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به همراه مدیران عامل مناطق آزاد کشور و استانداران حضور دارند.

امری کاظمی از حضور نمایندگان 22 کشور جهان و بیش از 250 شرکت کننده داخلی در این نشست آموزشی- تخصصی خبر داد و در ادامه بیان کرد: مهمانان خارجی این نشست از کشورهایی اروپای غربی، آسیای میانه، خاورمیانه و شرق آسیا حضور خواهند داشت.

به گفته وی، کارگاه آموزشی- تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی در تاریخ هشتم و نهم اردیبهشت ماه،  با حضور سخنرانانی از اعضای شورای جهانی یونسکو برگزار شده و روز سوم به بازدید مهمانان از ژئوسایت های ژئوپارک قشم اختصاص خواهد داشت.

لازم به ذکر است، مراسم افتتاحیه نخستین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در جزیره قشم، شنبه هشتم اردیبهشت ماه ساعت 14 در محل تالار آیینه های اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه