English

بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر ارشاد در بندرعباس برگزار می شود

مراسم پایانی هشتمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس، دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس برگزار می‌شود.

بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر ارشاد در بندرعباس برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار هرمزگان در نشست هماهنگی بزرگداشت روز ملی خلیج فارس گفت: در این روز برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و جشنواره‌های مختلف مرتبط با خلیج فارس در هرمزگان برگزار می‌شود.

فریدون همتی افزود: برنامه‌های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس باید بازتاب و مشارکت بین المللی داشته باشد تا بتوان ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی خلیج فارس را بیش از پیش به جهانیان عرضه کرد.

وی گفت: در هرمزگان از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در عرصه فرهنگی حمایت می‌شود و دستگاه‌هایی مانند صداوسیما نیز در این زمینه آماده همکاری هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این نشست گفت: امسال در جشنواره بین المللی فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس هفت پژوهشگر و نویسنده خارجی حضور می‌یابند که اسناد و مطالعات خود پیرامون خلیج فارس را در کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌دهند.

علیرضا درویش نژاد افزود: رونمایی از کتاب‌های مرتبط با خلیج فارس به همراه معرفی برگزیدگان بخش کتاب، برگزاری جشنواره مد و لباس خلیج فارس، جشنواره مردمی موسیقی با حضور نمایندگان استان‌های مختلف، جشنوراه تایپوگرافی و ارائه آثار گرافیکی بر روی پارچه، نمایش تابلوی خوشنویسی و اجرای ترانه ویژه خلیج فارس با هنرمندی سالار عقیلی از برنامه‌های امسال روز و هفته ملی خلیج فارس است.

وی گفت: آغاز سفر دور دنیا به پنج قاره جهان با موتورسیکلت با هدف ارائه اسناد مرتبط با نام خلیج فارس و بهره برداری از کتابخانه تخصصی خلیج فارس در فرهنگسرای طوبی از دیگر برنامه‌های امسال بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در هرمزگان است.

دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه