English

مدیر مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد :

روزانه هزار تماس مردمی با سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد به ثبت می رسد

مدیر مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد با اشاره به ثبت روزانه یک هزار تماس مردمی با سامانه 137 شهرداری مشهد، گفت: برای 62 درصد از تماس‌های دریافتی شهروندان اقدام لازم صورت گرفته است.

روزانه هزار تماس مردمی با سامانه 137 شهرداری مشهد به ثبت می رسد

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مدیر مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد از ثبت روزانه یک هزار تماس مردمی با سامانه 137 خبر داد.

وی تصریح کرد: مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد از اوایل دهه 70  با اختصاص تلفن 2219550 برای ارتباط مردمی، با یک کارشناس و به صورت پیغام‌گیر فعالیت خود را در مشهد مقدس آغاز کرد و اکنون دارای 3 بخش اصلی دریافت تماس‌ها، پیگیری تماس‌های دریافتی و پاسخگویی به شهروندان می باشد که 41 نفر در این مرکز روزانه شنونده بالغ بر یک هزار تماس مردمی هستند.

مهدی دانش با بیان اینکه در ابتدای فعالیت این مرکز روزانه 30 تماس مردمی ثبت می‌شد، ادامه داد: در سال‌ ۷۵، تلاش شد مرکز مکانیزه شود، به همین منظور، شماره تلفن سه رقمی ۱۲۰ برای ارتباط با این مرکز درنظر گرفته شد و تعداد خطوط و کارشناسان ما نیز افزایش پیدا کرد.

وی همچنین افزود: توسعه سریع شهرها و تنوع مسائل شهری موجب شد، شهرداری ها به گسترش مراکز ارتباطات مردمی بیندیشند تا بتوانند بهتر پاسخ‌گوی  نیازهای شهروندان در این حوزه باشد.

دانش اضافه کرد: از این منظر، سال 88 را می‌توان نقطه عطف مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ دانست، زیرا ساختار سازمانی ۱۳۷ از سال ۸۸ شکل گرفت و به سه بخش عمده دریافت پیام‌ها، پیگیری پیام‌ها و پاسخ‌گویی به تماس‌های مردمی تقسیم شد.

وی با اشاره به انواع پیام‌هایی که در این مرکز پیگیری می‌شوند، گفت: دسته اول، پیام‌هایی هستند که در لحظه تماس پاسخ داده می‌شوند. درخواست‌هایی که نیاز به پیگیری دارند نیز به مسوول و معاونت مربوطه ارجاع داده می‌شود که پس از پیگیری به کارتابل واحد پاسخ‌گویی مرکز می‌آید و پاسخ‌ها کارشناسی می‌شود.

ثبت روزانه یک هزار تماس ورودی در مرکز 137

مدیر مرکز ارتباطات مردمی 137 شهرداری مشهد با بیان اینکه درحال حاضر روزانه یک هزار تماس ورودی ضبط می‌شود، ادامه داد: روزانه بیش از 2 هزار تماس در مرکز ۱۳۷ دریافت و پاسخ‌ داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مرکز یک تعامل و کنش ارتباطی بین شهرداری و شهروندان در بستر تلفن اتفاق می‌افتد که با دیگر بخش‌های شهرداری متفاوت است، یادآور شد: تماس‌های مردم با ۱۳۷ از جلوه‌های خوب مشارکت اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری به شمار می‌رود.

دانش سامانه 137را رصدخانه مسائل اجتماعی شهروندان دانست و اشاره کرد: در این مرکز، تماس‌های شهروندان در ۴۲ دسته موضوع و ۳۶۰ زیرموضوع تقسیم‌بندی می‌شود. دیتایی که در ۱۳۷ وجود دارد، یک منطقه بکر اطلاعاتی برای رصد و برنامه‌ریزی شهری به شمار می‌رود.

وی همچنین پیگیری سریع، مطمئن و شفاف درخواست‌ها و دغدغه های شهروندان را از دیگر ویژگی‌های این مرکز برشمرد و افزود: پیگیری تماس‌های شهروندان بنا به نوع درخواست از 15 دقیقه تا 10روز به طول می‌انجامد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمدیوسف یمانی

    عرض سلام-ادب واحترام وتبریک سال نووقبولی طاعاتتان - اینجانب ساکن کوی امیرالمومنین (ع)میباشم-آسفالت خ میر علی الخصوص تقاطع امیر 17 شهید جواد یمانی نیاز به ترمیم دارد لطفا دستور فرمائید اقدام نمایند - کلا آسفالت نیاز به تعویض دارد

  • سلام مجدد - تشکر از زحمات کلیه پرسنل علی الخصوص خدمات شهری - یمانی شماره تماس 09156832523- چگونه پیگیر ارسال نظرم باشم؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی