English

کوچکی نژاد؛

مجوزهای لازم اجازه تربیت معلمان داده شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با صدور مجوزهای لازم اجازه تربیت معلمان داده شود تا با جذب دانشجویان آموزش‌های موردنیاز در اختیار آنها قرار گیرد

مجوزهای لازم اجازه تربیت معلمان داده شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جبار کوچکی نژاد با اشاره به نامه بطحایی به جهانگیری مبنی بر کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش، گفت: این نامه واقعیت را بازگو کرده است چراکه تا سال 1404 حدود 400 هزار نفر از معلمان با تجربه و اثرگذار آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در سال 97 یک پایه نیز به هنرستان‌ها اضافه می‌شود این کمبود بیشتر احساس شده و بحران جدیدی را برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید در این زمینه جلسه‌ای تشکیل دهد و موضوع را بررسی کند در غیر این صورت آموزش و پرورش با بدترین بحران خود مواجه شده و سخت‌ترین شرایط را تجربه می‌کند.

دانشگاه شهید رجایی در استان‌های مختلف شعبه‌های بیشتری تاسیس کند

این نماینده مجلس اظهار کرد: باید با صدور مجوزهای لازم اجازه تربیت معلمان داده شود تا با جذب دانشجویان آموزش‌های موردنیاز در اختیار آنها قرار گیرد؛ دانشگاه شهید رجایی در استان‌های مختلف شعبه‌های بیشتری تاسیس کند تا بتواند کمبود نیرو را جبران نماید.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان می‌تواند با جذب دانشجو بیشتر نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را آماده کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی می‌توانند با استفاده از ظرفیت خود این مشکل را تا حدودی از بین ببرد.

نیروی انسانی کلیدی‌ترین عنصر در آموزش و پرورش است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورتی که تمهیدات لازم برای تامین نیروی انسانی اندیشیده نشود بحران جدی پیش می‌آید، پایان افزود: نیروی انسانی کلیدی‌ترین عنصر در آموزش و پرورش است؛ در حال حاظر این وزارتخانه با بحران کمبود اعتبارات روبه‌رو است درصورتی که با کمبود نیرو نیز مواجه شود عملا کارآیی لازم خود را از دست می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه