English

شهردار خرم‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه:

بلدیه تاریخی خرم‌آباد معرفی می‌شود/ ساخت ۲ پل در دستور کار شهرداری خرم‌آباد است

شهردار خرم‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، گفت: 2 پل بر روی خرم رود احداث خواهد شد.

بلدیه تاریخی خرم‌آباد معرفی می‌شود/ ساخت 2 پل در دستور کار شهرداری خرم‌آباد است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ وحید رشیدی شهردار خرم آباد در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان، گفت: تا 20 اردیبهشت ماه 97، احداث 2 دهانه پل ثابت بر بستر خرم رود عملیاتی خواهد شد.

وی، تصریح کرد: با عنایت استاندار لرستان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، بررسی پل‌های موقت خرم رود در دستور کار قرار گرفت و کار کارشناسی آن نیز انجام شد. لذا بر اساس آخرین تصمیمات مقرر شد تا تخریب پل‌های موقت صورت گرفته، و عملیات احداث 2 دهانه پل ثابت بر بستر خرم رود آغاز شود.

انتخاب پیمانکار پل‌های ثابت خرم رود در دستور کار است

رشیدی، افزود: در این خصوص حمایت استاندار لرستان در مباحث مشاوره‌ای، اعتباری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی جلب شده که موضوع در مرحله برآورد و تهیه نقشه است و ظرف چند روز آینده، مقدمات انتخاب پیمانکار طبق قانون آغاز خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد، ادامه داد: با توجه به اتفاقات ناگوار در سنوات گذشته به ویژه در فصول بارندگی و وقوع سیلاب در خرم‌آباد، بی‌تردید حذف پل‌های موقت، در کاهش استرس فنی و روانی تاثیر بسزایی داشته و احداث 2 دهانه پل ثابت، بار ترافیکی شهر را کاهش خواهد داد.

با نظر شورای ترافیک، خیابان‌های ساحلی خرم‌آباد یک طرفه می‌شوند

وی، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، با احداث 2 پل ثابت بر بستر خرم رود، بخش عمده‌ای از معضل ترافیک شهر خرم‌آباد حل خواهد شد و ما می‌توانیم با همکاری شورای ترافیک استان، خیابان‌های ساحلی را از شمال به جنوب و بالعکس یک طرفه کنیم.

ساختمان بلدیه خرم‌آباد، تعریف و معرفی خواهد شد

شهردار خرم‌آباد با اشاره به موضوع احداث ساختمان بلدیه در مرکز لرستان، تصریح کرد: در خصوص بلدیه تاریخی خرم‌آباد، اختلاف نظری میان شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بابت تعریف بافت تاریخی، بافت فرسوده و بافت حاشیه‌ای وجود دارد که در این خصوص جلساتی نیز برگزار شده، لذا استاندار محترم، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اعتقاد به اجرای این طرح دارند و معرفی یک مکان به عنوان بلدیه تاریخی را مورد تاکید قرار داده‌اند اما، اینکه ساختمان میرملاس که اولین ساختمان بلدیه و به تعبیر امروزی شهرداری خرم‌آباد بوده را مد نظر داشته باشیم، چنین نیست.

نشست خبری شهردار خرم آباد با اصحاب رسانه لرستان

وحید رشیدی، افزود: مقرر شده تا همکاران ما در سازمان بازآفرینی و شهرسازی شهرداری خرم‌آباد، موضوع را کارشناسی کرده و یک ابنیه تاریخی را به عنوان بلدیه خرم‌آباد تعریف کنند و از ظرفیت بنای میرملاس هم به عنوان یک موزه یا یک مجموعه تاریخی استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه