English

تشکیل ستاد اجتماعی سازی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به منظور تسریع در استقرار طرح اجتماعی سازی مقوله سلامت در گیلان و در راستای ارتقای همه جانبه سلامت در استان، ستاد ویژه اجتماعی سازی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تشکیل شد.

تشکیل ستاد اجتماعی سازی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هدف از تشکیل ستاد اجتماعی سازی سلامت را ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و  گفت: برای رسیدن به این هدف، مشارکت تمامی واحدهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان  و سازمان های سلامت محور ضروری است.

وی با بیان این که راه اندازی کانون سلامت محلات از اهداف مهم معاونت اجتماعی وزارت بهداشت است، گفت: همان طور که برای گسترش بهداشت در جامعه، نظام شبکه بهداشت راه اندازی شده است، در زمینه مقوله اجتماعی سازی سلامت نیز می توان با تشکیل نظام شبکه اجتماعی به ارتقای سلامت جامعه دست یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افتتاح اولین کانون سلامت محله در منطقه حمیدیان رشت، افزود: با توجه به اینکه کانون های سلامت محلات می تواند حداقل چهار هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد و تا 12 هزار نفر قابل تعمیم است، بنابراین طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده شهری می تواند از طریق این کانون ها انجام گیرد. در این راستا می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در واحدهای تحت پوشش دانشگاه و شهروندان داوطلب کمک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای شناسایی و دسترسی آسان به اطلاعات افراد، باید هر محله به واحدهای کوچکتر تقسیم بندی شود. در این زمینه واحدIT نقطه اتصال واحدها و انتقال اطلاعا ت است.

این مقام مسوول، با بیان این که مهمترین هزینه برای اجرای این طرح ملی، وقت و همت مسوولین و شهروندان است، یاد آور شد: معاونت اجتماعی دانشگاه موظف است تا با بسترسازی مناسب، نسبت به یکپارچه کردن واحدها و جلب مشارکت آنها اقدام نماید.

دکتر یوسف زداه چابک، اظهار کرد: مقوله سلامت دارای ابعاد مختلفی از جمله بعد جسمی، روانی، اجتماعی است که تاکنون بیشتر به دو بخش آن پرداخته شده و کمتر به جنبه اجتماعی شدن سلامت، توجه شده است. ولی در حال حاضر با تغییر نگاه سیستماتیک، در این مقوله، علاوه بر سلامت جسمانی، به مقوله اجتماعی آن نیز توجه شده است.

وی در پایان، بر تسریع عملیاتی کردن طرح اجتماعی سازی سلامت، که از سوی وزارت بهداشت به عنوان طرحی نو در گیلان مورد تقدیر قرار گرفته است، تاکید کرد.

در ادامه دکتر داودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در خصوص ساختار ستاد اجتماعی سازی سلامت توضیحاتی ارایه داد و در پایان، حاضرین در جلسه به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

گفتنی است: عملیاتی کردن برنامه ستاد اجتماعی سازی

، تدوین برنامه اجتماعی سازی توسط معاونت ها، استفاده از تکنولوژی و ساخت نرم افزارهای مرتبط، ایجاد انگیزه در کارکنان و شهروندان جهت مشارکت در این طرح ملی، شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه