English

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی:

فضاهای فرهنگی، فضاهای تنفس معنوی و روحی شهرها هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضاهای فرهنگی، فضاهای تنفس معنوی و روحی شهرها هستند، اظهار کرد: همان طور که شهرها نیاز به پارک ها و فضاهای سبز برای تنفس جسمی دارند، فضای فرهنگی نیز برای تنفس جان شهرها مورد نیاز است و هر چقدر این فضاها توسعه یابند دریچه های تنفسی وجودی یک شهر باز تر می شود.

فضاهای فرهنگی، فضاهای تنفس معنوی و روحی شهرها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، سید عباس صالحی در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو بابیان اینکه گشایش مکان های فرهنگی و هنری به معنای گشایش جان هاست، گفت: ما نیازمند افزایش مکان های فرهنگی کشور هستیم و باید همواره از مکان های فرهنگی استفاده ی بهینه کنیم . 

وی با بیان این‌که گالری نقاشی موجود در این مجتمع نمایه ای از توانمندی های نقاشی هنرمندان دیار اسکو است، تاکید کرد: ما نیازمند افزایش مکان های فرهنگی کشور هستیم و باید همواره از مکان های فرهنگی استفاده بهینه کنیم . 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زمانی که مکانی ساخته می شود تازه آغاز راه است که باید در راستای رونق برنامه های چنین مکان هایی تلاش مضاعف داشته باشیم تا یک مکان فرهنگی محل و مرجع و پاتوق کودکان، نوجوانان و اقشار مختلف اجتماعی باشد و امیدواریم این افتتاح به عنوان آغاز پاتوق فرهنگی هنری ادبی و دینی در این شهر باشد. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شهرستان اسکو نه تنها فضای گردشگری استان بلکه ایران را تحت جاذبه خود قرار داده است، تاکید کرد: شهرستان اسکو با سابقه دیرین در حوزه ادب و دانش پراکنی شاخص بوده است. 
 
سید عباس صالحی
وی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که در سفر ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید به استان به مصوبه های خوبی برسیم، اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را در چهار سال گذشته به کار گرفته است تا اتفاقات مختلفی در حوزه های اقتصادی و تولیدی و خدمات سالم را ارائه دهد. 
 

دولت یازدهم 100 میلیارد دلار منابع ارزی کمتری نسبت به دولت دهم دریافت کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که دولت یازدهم 100 میلیارد دلار منابع ارزی کمتری نسبت به دولت دهم دریافت کرده است، تاکید کرد: طی چهار سال دولت اول دکتر روحانی درحوزه ی کشاورزی، شاهد تحولات قابل توجهی در فضای تولید بودیم، در سال 91 حدود 65 میلیون تن در بخش زراعی محصولات کشاورزی داشته ایم که این عدد در سال 95 به 83 میلیون و 400 هزار تن رسیده که رشد 30 درصدی را نشان می دهد. 

وی اضافه کرد: طی سال 91 در حوزه باغات 15.5 میلیون تن محصول داشته ایم که این میزان در پایان سال 95 به 20 میلیون و 600 هزار تن ارتقا یافت که این میزان رشد 38 درصدی را به دنبال داشته است. 
 
 
 وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این‌که رونق افزایی حوزه فرهنگ و هنر حتما به کمک رونق اجتماعی می آید، تاکید کرد: مرحوم آیت الله میلانی حدود 25 سال عمر خود را در مشهد سپری کردند و مشهد مدیون ایشان است شخصیت کم مانندی در فضای علمای شیعه معاصر بوده اند به طوری که مرحوم علامه طباطبایی مقید بودند در نماز ایشان شرکت می کردند و با تعبیرات شگرفی از ایشان یاد می کردند. 
 
 وی افزود: این‌که شهرها تلاش کنند خود را با نمادهایی از این قبیل هویت بخشی کنند اقدام شایسته ای است. این منطقه مانند ایشان در حوزه فقاهت و مرجعیت و عرفان وجودی کمتر به خود دیده است.این نمادها کمک می کنند شهرها از ریشه خود فاصله نگیرند و در خطر انقطاع قرار نگیرند. بزرگداشت ها و شناخت های بیشتر و بهتر به کمک این شهرستان خواهد آمد و ما هم به کمک برگزاری رویداد بزرگداشت آیت الله میلانی خواهیم پرداخت. 

در فضای پردیس های سینمایی پارسال 100 سینما افتتاح شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر لزوم جذب سرمایه گذاری های مردمی در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: در فضای پردیس های سینمایی پارسال 100 سینما افتتاح شد و امسال نیز 100 سینما در دستورکار است که این اقدامات در حوزه سینما نشان دهنده ی این است که سالن های چند منظوره دارای ظرفیت برای ایجاد فضای فرهنگی و درآمدهای مکفی هستند، در کنار تلاش های ما، فضاها و زمینه های مردمی فرهنگ و هنر را هم نباید از یاد برد. 

 
 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی