English

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی خبرداد:

سال گذشته ۶۳ مورد قتل در سطح استان رخ داده است

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته 63 مورد قتل در سطح استان رخ داد که نسبت به سال قبل از آن 12 درصد افزایش دارد.

سال گذشته 63 مورد قتل در سطح استان رخ داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، سرهنگ صابر عباس زاده در نشست خبری طی سخنانی با بیان اینکه میزان وقوع قتل در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان های کشور بسیار پایین است، افزود: دلیل عمده قتل ها در استان نزاع فردی می باشد و در 56 درصد قتل ها از چاقو و قمه استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید آستانه صبر و تحمل خود را افزایش دهند، ادامه داد: در بیشتر پرونده های قضایی مربوط به قتل، شاهد این هستیم که یک مشاجره جزیی منجر به قتل شده است.

آذربایجان شرقی از استان های امن کشور است

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:  استان ما در میانگین کشوری از لحاظ میزان وقوع جرم در رده های پایین قرار دارد و امنیت در آن بسیار بالاست.

وی تاکید کرد: 70 درصد جرایمی که توسط پلیس آگاهی استان کشف شده به صورت علمی، فنی و اطلاعاتی بوده و پلیس اشرافیت کامل بر روی پرونده های مختلف دارد.

رییس پلیس آگاهی

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: : پارسال 390 پرونده در حوزه جرایم اقتصادی استان به ارزش 2 هزار و 310 میلیارد ریال تشکیل شد که نسبت به سال 1395 شمسی 26 درصد افزایش داشت.

سرهنگ عباس زاده اضافه کرد: پارسال در پرونده های اختلاس 46 درصد، رشا و ارتشا 46 درصد، زمین خواری 35 درصد، تبانی در معاملات دولتی 33 درصد و تسهیلات غیرمجاز بانکی نیز 8 برابر افزایش داشتیم.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات این نهاد در مبارزه با قاچاق کالا، اضافه کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال قبل 890 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته شاهد کاهش آمار وقوع سرقت در استان بوده ایم، افزود: در این مدت در حوزه سرقت از منازل 10 درصد، سرقت از مغازه هفت درصد و کیف زنی 39 درصد با کاهش وقوع جرم مواجه هستیم.

سرهنگ عباس زاده گفت: در این مدت همچنین چهار مورد سرقت مسلحانه در سطح استان رخ داد که 2 مورد از آنها در 2 شعبه بانک مسکن و کوثر در تبریز بود و بلافاصله سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر وقوع جعل و کلاهبرداری از جمله استان های پرتعداد است و بیشترین پرونده ها در این زمینه به جعل اسناد و مدارک بانکی، اوراق بهادار، چک و سفته مربوط است.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در خاتمه سخنان خود اضافه کرد:  20 درصد پرونده های کلاهبرداری نیز به خرید و فروش ملکی و آپارتمانی مربوط است که با اسناد وکالتی خرید و فروش شده اند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه