English

استاندار هرمزگان:

تمام خیابان های محله چاهستانی ها تا هفته دولت بازگشایی شود

استاندار هرمزگان گفت: دستگاه های متولی باید همت کنند که تمام خیابان های محله چاهستانی ها تا هفته دولت بازگشایی شود

تمام خیابان های محله چاهستانی ها تا هفته دولت بازگشایی شود

به گزارش خبرگزاری موج؛ فریدون همتی در دیدار با مدیرکل راه وشهرسازی افزود: اجرای این طرح عظیم انتظارات از راه و شهرسازی را بالا برده و انتظار می رود این اداره کل همچون سال گذشته با یک بسیج جدی، پروژه های برنامه ریزی شده را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه استانداری در این راستا حمایت های لازم را از راه و شهرسازی خواهد داشت، تصریح کرد، در مسیر عمرانی در این حوزه هر کمکی که به سرعت بخشیدن این پروژه ها بیانجامد، انجام خواهیم داد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف راه و شهرسازی احیای بافت های فرسوده و اصلاح آن است، خاطرنشان کرد، افرادی که در این بخش ساکن هستند در وضعیت نامناسب مسکن و سرپناه قرار دارند و به طور معمول خانه ها بسیار قدیمی، کوچه ها تنگ و کوچک را است و در عین حال، هیچگونه امکانات محلی وجود ندارد.

عالی ترین مقام دولتی در استان در پایان به دستور رئیس جمهور مبنی بر احیای بافت های فرسوده اشاه کرد و اذعان داشت: دستگاه های متولی باید همت کنند که تمام خیابان های محله چاهستانی ها تا هفته دولت بازگشایی شود و سپس به گونه ای عمل کنیم که بخش خصوصی نیز بتواند با محرک های تشویقی وارد عمل شود.

در این جلسه همچنین غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و گفت: در حوزه راه روستایی از ابتدای سال اقدامات مختلفی انجام شده است.

به گفته وی، 30 درصد روستاهای استان از راه مناسب برخوردار نیستند که عمده آنها در مناطق صعب العبور و کوهستانی است.

شیری، عمده مشکل راه و شهرسازی در حوزه راه روستایی را پراکندگی، تامین منابع مالی و تامین قیر دانست که اگر مرتفع شود می توان در حوزه راه روستایی به میزان مطلوب دست یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر 277 روستای بالای 20 خانوار معادل 22 درصد کل روستاهای استان فاقد راه مناسب آسفالته است که برای برخورداری این روستاها از راه آسفالته می بایست یک هزار و 782 کیلومتر راه ساخته شود که برای این منظور از شهریور ماه سال گذشته اجرای 1000 کیلومتر دوم آسفالت راه های روستایی در برنامه اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد، شهریور سال جاری 500 کیلومتر از این پروژه آسفالت و به بهره برداری برسد.

به گفته شیری، از شهریور سال گذشته تاکنون 185 کیلومتر آسفالت طرح 1000 کیلومتر دوم راه روستایی انجام و 283 کیلومتر هم زیر سازی و آماده آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به دیگر اقدامات در دست اجرای راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: احداث 400 کیلومتر راه و ساخت 1600 متر پل بزرگ بطول یک هزار و 583 متر با اعتباری بالغ بر 645 میلیارد تومان در دست اقدام است.

شیری همچنین با اشاره به مطالب مطرح شده در این جلسه گفت: تقاطع جاده چارک با مشارکت راه و شهرسازی، منطقه آزاد و شرکت نفت، محور چارک – بندر مقام با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محور کمشک به حمیران با مشارکت خیرین، رینگ جزیره هرمز با مشارکت بنیاد برکت، محور دوکوه به احمدی ضمن اجرا و تامین منابع مالی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گفته وی در این جلسه همچنین مقرر شد مطالعه پروژه نوار ساحلی بندرعباس – میناب نیز ظرف مدت سه ماه ارائه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه