English

ظهر امروز؛

استاندار لرستان از تالاب‌های پلدختر دیدن کرد

ظهر امروز، استاندار لرستان در راس هیاتی، از تالاب‌های شهرستان پلدختر دیدن کرد.

استاندار لرستان از تالاب‌های پلدختر دیدن کرد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ ظهر امروز، سید موسی خادمی استاندار لرستان در راس هیاتی به همراه نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، فرماندار پلدختر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، از تالاب‌های پلدختر دیدن کرد.

در این بازدید میدانی، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در گزارشی، گفت: با توجه به اکوسیستم منطقه، تالاب‌های شهرستان پلدختر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، افزود: این تالاب‌ها، کریدور شمال به جنوب گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر است که می‌توانند به ظرفیتی برای توسعه گردشگری لرستان تبدیل شوند.

فتحی بیرانوند، جلوگیری از نابودی تالاب‌ها و احیای آنان را امری لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: تالاب‌های پلدختر، در جلوگیری از انتشار ریزگردها نقش موثری داشته و دارد. لذا اداره کل حفاظت محیط زیست در حفظ و حراست از این نعمات خدادادی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

زمین لغزش سیمره

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، تاکید کرد: خوشبختانه تالاب‌های پلدختر در منطقه ژئوپارک زمین لغزش سیمره واقع شده که این امر می‌تواند در جذب گردشگران علمی نقشی اساسی ایفا کند.

تالاب پلدختر

استاندار لرستان نیز در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات مدیر و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص مسائل زیست محیطی تاکید کرد.

سید موسی خادمی، تالاب‌های پلدختر را از جمله تالاب‌های زیبا و چشم‌نواز غرب کشور توصیف کرد، و افزود: باید از این نعمت الهی و این ظرفیت شگرفت به درستی بهره برد.

استاندار لرستان از تالاب‌های پلدختر دیدن کرد

نماینده عالی دولت در لرستان، تاکید کرد: مجموعه استانداری لرستان در این مسیر پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد، لذا ضروری است تا اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان، در راه حفاظت و احیای تالاب‌های شهرستان پلدختر همه امکانات موجود را به‌کار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی