English

تعویق کمک ۵ میلیارد تومانی شهرداری به مصلای بندرعباس

تصویب کمک 50 میلیارد ریالی شهرداری بندرعباس به مسجد جامع این شهر تا اعلام نظر رسمی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این باره به تعویق افتاد.

تعویق کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری به مصلای بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج، درخواست کمک شهرداری به مصلای بندرعباس اولین دستور کار چهل و هفتمین نشست شورای شهر بندرعباس بودکه تا اعلام نظر رسمی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این باره مسکوت ماند و مورد بحث و بررسی قرار نگرفت.

شهردار به وضعیت تیم فوتبال شهرداری توجه کند

یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مشکلات تیم فوتبال شهرداری بندرعباس خواستار رسیدگی جدی شهردار به وضعیت این تیم شد.

اسماعیل بواشه گفت: در نشست قبلی شورا از وضعیت تیم انتقاد کردم و انتظار می رفت شهردار اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد که هیچ توجهی به انتقادها نشد.

وی ادامه داد: در جریان یکی از بازی ها، دروازه بان تیم با تماشاگران درگیر شده و در زمین یکی از تماشاگران را مورد ضرب و شتم قرار داده اما این بازیکن نه تنها تنبیه نشده بلکه مورد بخشش قرار گرفته که این عمل توهین به مردم و تماشاگران است.

بواشه ادامه داد: تیم شهرداری بندرعباس در بازی رفت و برگشت فقط از تیم شاهین بوشهر 10گل خورده و در مقابل سرمربی ادعاهای عجیبی در توجیه این نتایج در گفت و گو با رسانه ها مطرح کرده است.

این عضو شورا اضافه کرد: متن و مستندات مصاحبه سرمربی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس موجود است که ادعا کرده: تیم مقابل شربتی خاص خورده و در بازی برگشت 6گل به ما زده است.

بواشه تصریح کرد: شهردار بندرعباس علاوه بر مسئولیت خود در قبال تیم فوتبال شهرداری رییس هیات فوتبال استان نیز هست و باید از هر دو جایگاه پاسخگوی وضعیت یاد شده باشد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: بندرعباس در گذشته تیم های خوبی مانند نخل، خواجه عطا، نایبند، آرش، جهانگیر، کاوه و پرسپولیس داشته که اکنون خبری از آنها نیست.

بواشه همچنین با اشاره به بازتاب های سخنان خود در فضای مجازی مبنی بر بی تعصب بودن بازیکنان غیربومی تیم فوتبال شهرداری تصریح کرد:منظورم تمام بازیکنان غیربومی نبود و چه بسا بازیکنان غیربومی که از بومی ها با تعصب و غیرت بیشتری بازی کنند اما واقعیت اینست که 90درصد بازیکنان تیم، غیربومی هستند.

این عضو شورا همچنین خواستار دخالت استاندار جهت جلب حمایت صنایع از ورزش استان شد.

رییس کمیسیون عمران شورا نیز در این نشست اظهار داشت: وضعیت تیم فوتبال شهرداری بندرعباس تابعی از سایر شرایط استان است و وقتی هرمزگان در سایر عرصه ها افرادی در رده وزارت و معاون وزیر و سایر مسئولیت های ملی ندارد، طبیعی است که این تیم نیز ضعیف ظاهر شود و در لیگ دسته دوی کشور بازی کند.

بررسی ردیف های قانونی کمک به زیرمجموعه های شهرداری

اعضای شورای شهر در ادامه این نشست به بررسی ردیف های قانونی کمک به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، آرامستان و مرکز کنترل ترافیک شهرداری پرداختند.

درخواست یکی از نویسندگان استان برای کمک 500 میلیون ریالی جهت چاپ سه عنوان کتاب در حوزه دانش آموزی از دیگر موضوع های مورد بحث بود که برخی اعضا خواستار کاهش این رقم و همچنین مشخص شدن ردیف اعتباری این کمک شدند.

اسماعیل بواشه در این بخش با انتقاد از همکاران خود اظهار داشت: «چطور برای کمک پنج میلیارد تومانی به مسجد ردیف اعتباری پیدا می شود اما کمک 50میلیون تومانی برای چاپ کتاب ردیف اعتباری ندارد؟»

بررسی وام 100میلیاردتومانی شهرداری از بانک شهر

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس در این نشست طرحی را مبنی بر گرفتن هزار میلیارد ریال وام از بانک شهر توسط شهرداری بندرعباس جهت اختصاص به پروژه های عمرانی، پس از تصویب هر طرح در شورا مطرح کرد.

این طرح با واکنش های متفاوت و متناقضی در صحن علنی شورا روبرو شد تا جایی که دو نفر از مدیران شهرداری نیز مواضع متضادی در این زمینه داشتند.

پیش از سخنان مدیران شهرداری،نایب رییس شورا اظهار داشت: باید مشخص شود اقساط این تسهیلات از چه محلی پرداخت شود.

فیصل دانش تصریح کرد: اگر پس از مدتی املاک شهرداری که وثیقه این تسهیلات است مصادره شود در حقیقت، هم تهاتر انجام شده و هم سود و جریمه بانکی به شهرداری تحمیل شده است.

موافقت معاون شهردار با گرفتن وام

عبدالرضا بهادر معاون عمرانی شهرداری بندرعباس در موافقت با پیشنهاد جهانبخش اظهار داشت: گرفتن این تسهیلات موجب کاهش هزینه تمام شده طرح های عمرانی و اتمام به موقع آنها خواهد شد.

مخالفت مدیرامور مالی شهرداری با گرفتن وام

پس از گفته های معاون عمرانی شهردار، مدیر امور مالی شهرداری به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت:نباید طرحی در شورا مصوب شود که در آینده نهادهای نظارتی به موضوع ورود کنند و پس از پایان دوره نمایندگی اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری را مورد بازخواست قرار دهند.

حمیدرضا سلیمی متذکر شد: بیشتر املاک شهرداری بندرعباس بدون سند است که استفاده از آنها به عنوان وثیقه بانکی سخت یا غیرممکن است.

وی اضافه کرد: در سال های قبل شهرداری وامی به مبلغ یکصد میلیارد ریال گرفته که نتوانسته پس بدهد و هم اکنون به 125میلیارد رسیده است و با این شرایط چگونه می خواهد یکهزار میلیارد ریال تسهیلات با سود بانکی 18درصد بگیرد و اقساطش را پرداخت کند.

این پیشنهاد نیز جهت بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی ارجاع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی