English

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

روستاهای اطراف کلانشهر تبریز با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت:روستاهای اطراف کلانشهر تبریز همچون باغ معروف، چاوان و ...با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند.

روستاهای اطراف کلانشهر تبریز با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز ،حافظ باباپور در نشست خبری با تبریک فرارسیدن دهه حساب 100 امام (ره) و با اشاره به معضل حاشیه نشینی در روستاها، گفت: در روستاهای اطراف کلانشهر تبریز همچون باغ معروف، چاوان و ... با معضل حاشیه نشینی مواجه هستیم که ضرورت دارد شهرداری تبریز به این موضوع ورود کرده و از ساخت‌وساز غیر مجاز جلوگیری کند.

وی در خصوص بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله سراب، گفت: 224 واحد در زلزه سراب به طور 100 درصدی تخریب شدند و 850 واحد نیز آسیب دیده بود که بدون مصوبه دولت بازسازی این واحدها شروع شد. اکنون 110 واحد بازسازی شده آماده ی بهره‌برداری است.

بابا پور با اشاره به  مشکلات پروژه مشارکتی آفتاب نیز اظهار کرد: متأسفانه شریک بنیاد مسکن کلاهبردار بود که با پیگیری سیستم قضایی عوامل دخیل دستگیر شدند و سند جعلی فروش به شرکت سوم ابطال شده است.

باباپور با بیان این‌که صدور سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن است، ادامه داد: تاکنون 208 هزار و 926 جلد سند روستایی و 22 هزار و 963 جلد سند شهری توسط بنیاد مسکن صادر شده است.

وی با اشاره به طرح دولت تدبیر و امید برای آسفالت معابر روستایی، گفت: به این منظور قیر رایگان به استان‌ها تعلق می‌گیرد که بر این اساس در سال 94، حدود 10 هزار تن، در سال 95، حدود 10 هزار تن و در سال گذشته 15 هزار تن قیر رایگان به آذربایجان شرقی تعلق گرفت و طبق پیش بینی امسال نیز سهمیه‌ی استان 15 هزار تن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سال 94، 302 هزار و 580 متر مربع، سال 95، 453 هزار متر مربع و سال گذشته 600 هزار متر مربع از معابر روستایی با استفاده از سهمیه‌ی قیر رایگان آسفالت شده است.   

بودجه بنیاد مسکن استان در سال گذشته سه برابر افزایش داشته است

باباپور در ادامه با بیان این‌که سال گذشته 32 میلیارد تومان از بودجه‌ی استانی 55 میلیارد تومانی تخصیص یافت، گفت: تخصیص بودجه بنیاد مسکن استان در سال گذشته نسبت به سال 95 افزایش سه برابری داشت.

نشست خبری بنیاد مسکن

وی با اشاره به آغاز طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی از سال 84، گفت: سهمیه‌ی آذربایجان شرقی بهسازی سالانه 12 هزار واحد مسکونی است که تاکنون 121 هزار و 379 واحد روستایی بهسازی شده است. بهسازی واحدهای روستایی با اعطای وام ارزان قیمت و نظارت مستقیم بنیاد مسکن انجام می‌شود.

باباپور ادامه داد: در زلزله ارسباران نیز 20 هزار واحد آسیب دیده روستایی و 4498 واحد اسیب دیده شهری توسط بنیاد مسکن بازسازی شده بود.

وی  در خاتمه با بیان این‌که احداث مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن است، گفت: بر این اساس 11 هزار و 575 واحد ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری توسط بنیاد مسکن و 1005 واخد مسکونی برای محرومین توسط خیرین مسکنن ساز احداث شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه