English

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

صدور ۸۴ فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد کشورهای خارجی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت:پس از بررسی‌های کارشناسی تخصصی 84 فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد کشورهای خارجی صادر شده است.

صدور 84 فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد کشورهای خارجی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ، امیر حسین بهداد گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی تخصصی 84 فقره گواهی بهداشتی دامپزشکی به مقصد کشورهایی نظیر ترکیه، گرجستان، ویتنام، تایوان، چین، عمان، لبنان، مالزی، عراق و پاکستان صادر شده است.

صادرات بیش ​از 2 هزار تن فرآورده خام دامی از آذربایجان شرقی

بهداد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در جریان سال 96، بیش از دو هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان این اداره کل به کشورهای مقصد صادر شده است.

صادرات فراورده های خام دامی

وی بیان کرد: بر همین اساس صادرات پودر گوشت به وزن یک میلیون و 127 هزار کیلوگرم، پا و پنجه‌ی مرغ به وزن 463 تن و شیرخشک به وزن 216 تن در صدر بیشترین فرآورده‌های خام دامی صادر شده قرار داشته و عسل، وت‌بلوی گاوی، سالامبور گوسفندی و پَر، در مجموع به میزان 273 تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به نظارت بهداشتی این اداره کل بر صادرات دام زنده نیز اظهار کردا: 72 هزار قطعه جوجه یک‌روزه، 5600 قطعه ماهی، 50 رأس گوساله و سایر پرندگان و حیوانات اهلی و  وحشی به مقصد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، هلند، آلمان، کانادا، ایتالیا، قبرس و دانمارک صادر شده است.

وی افزود: با توجه اینکه محموله‌های ترانزیتی نیز پس از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به کشورهای مقصد حمل می‌شوند، بر این اساس در سال گذشته، بر ترانزیت بالغ بر پنج هزار و 880 تن انواع فرآورده‌ های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی با صدور 173 فقره مجوز دامپزشکی، نظارت‌های کارشناسی مربوطه انجام پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اضافه کرد: پوست خام گاوی به مقدار 156 هزار جلد و وزن پنج هزار و 480 تن، پوست خام گوسفندی به مقدار 9600 جلد و وزن 48 تن و آلایش خوراکی گوسفندی به مقدار 160 هزار گیلوگرم بیشترین فرآورده‌های ترانزیت شده به کشورهای مقصد تحت نظارت‌های این اداره کل بوده است.

بهداد خاطر نشان کرد: با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی و تضمین بهداشتی بودن این محصولات، بازار صادرات فرآورده‌های خام دامی پر رونق تر خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی