English

اتصال بنادر قطر به بنادر جنوبی ایران

رئیس سازمان بنادر قطر که در راس هیات قطری به هرمزگان سفر کرده بود ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر شهید رجایی از اتصال بنادر قطر به هر یک از بنادر جنوبی ایران بر اساس نوع فعالیت در آینده نزدیک خبر داد.

اتصال بنادر قطر به بنادر جنوبی ایران

به گزارش خبرگزاری موج؛ کاپیتان عبدالله الخنجی در حاشیه بازدید از ظرفیتهای مجتمع بندری شهید رجایی در جمع بندی سفر هیات قطری به بنادر جنوبی ایران گفت: آنچه در بازدید از این بنادر مشهود بود هر یک از بنادر بشکل منظم به یک فعالیت مشخص مشغول بوده و در همان جهت برنامه ریزی و امور توسعه ی خود را دنبال می کردند.

 وی افزود: این امر سبب می شود که ما هم با احصاء نیازمندی های خود براساس نوع فعالیت، بنادر خود را به بنادر ایران متصل نماییم و بتوانیم تعاملات گسترده تجاری را با ایران انجام دهیم.

الخنجی با بیان اینکه حضور ما در ایران و بازدید از بنادر جنوبی این کشور برمبنای یک برنامه استراتژیک بلند مدت است اظهارداشت: روابط دو کشور از گذشته روابط گسترده ای بوده و هدف از این سفر نیز بررسی همکاریهای مشترک ،تعمیق و گسترش مناسبات دریایی و بندری است .

رئیس سازمان بنادر قطر اظهارداشت: ما در این سفر به همه مسائل پرداخته و پس از بازگشت به کشورمان  همه زمینه ها را طی جلسات مختلف بررسی خواهیم کرد.

 وی افزود: با توجه به نوع فعالیتهای برنامه ریزی شده در بنادر ایران بزودی براساس نوع فعالیت با طرف ایرانی مذاکره خواهیم کرد.

حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که هیات قطری را در این سفر همراهی می کرد هدف از این سفر را یافتن زمینه های سرمایه گذاری در بنادر جنوب ایران و تدوین سند همکاری های حمل و نقلی و توسعه روابط تجاری بین دو کشور عنوان کرد

حسن زاده گفت: نیمه نخست سال جاری همایشی فرصتها و ظرفیتهای تجاری در کشور قطر برگزار خواهد شد.

وی افزود:  تجار و سرمایه گذاران می توانند طرحها و پیشنهادات خود را از طریق بنادر استان به مرکز اعلام نمایند تا پس از پیگیری و تجمیع برنامه ها با دعوت از متقاضیان شرکت در همایش با ساز و کاری نظامند در همایش حضور یابیم .

حسن زاده گفت: حجم بالای تجارت ایران به قطر یک میلیون تن در سال است که از طریق دو استان بوشهر و هرمزگان صورت می پذیرد از این رو در این سفر برنامه ای تدوین شد و مقرر گردید  تا برخی از مسائل و مشکلات مطروحه در استانها  ظرف مدت یک ماه و مشکلات که نیاز به اصلاح برخی ساختارها دارد ظرف مدت سه ماه مرتفع شود.

هیأت عالی‌رتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر درپایان روز نخست سفر به هرمزگان دربندر شهید باهنر حضور یافتند و از بخش های مختلف این بندر شامل اسکله ها، حوضچه، اراضی پسکرانه، انبارها و پایانه مسافری بین المللی خلیج فارس دیدن کردند در این بازدید بر لزوم توسعه همکاری های تجارت دریایی بین دو کشور از طریق سرمایه گذاری مشترک تأکید شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی