English

استاندار لرستان مطرح کرد؛

لزوم اتصال راه‌ آهن دورود - خرم‌آباد به بنادر جنوبی کشور

استاندار لرستان از وجود ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راه در استان خبر داد.

لزوم اتصال راه‌ آهن دورود - خرم‌آباد به بنادر جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ سیدموسی خادمی در جلسه بررسی زیرساخت‌ها و توسعه جاده‌ای استان با معاون وزیر راه و شهرسازی، اتصال راه‌ آهن دورود - خرم‌آباد به بنادر جنوبی کشور را لازم و ضروری دانست.

استاندار لرستان، گفت: شرکت زیرساخت، یکی از مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که البته شاید مهمترین مجموعه آن نیز محسوب شود. این شرکت در لرستان ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه دارد که به طور مجموع رقم بالایی است،

وی تصریح کرد: خوشبختانه تمامی پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در لرستان فعال بوده و در حال انجام هستند.

خادمی ادامه داد: با عنایتی که وزارت راه به آنها دارد امیدواریم سرعت اجرا بالا برود و مشکلاتی که وجود دارد حل شوند.

استاندار لرستان یکی از پروژه‌هایی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مورد بازدید قرار گرفت را محور ازنا- شازند عنوان کرد و افزود: این جاده یکی از محورهای حادثه‌خیزی است که تلفات جاده‌ای زیادی داشته و جزو مطالبات مردم منطقه تعریف شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه در بخشی از آن فعالیت‌هایی انجام شده و حدود ۱۲ کیلومتر آماده آسفالت شدن است که با دستور دکتر خادمی، معاون وزیر راه قرار شد به روند کار سرعت داده شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد قیر این کار به سرعت تامین شود که در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان باید پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.

۶.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۹۶ به کمربندی دورود اختصاص می‌یابد

سید موسی خادمی به بازدید از کمربندی دورود نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در رابطه با این پروژه تصمیمات خوبی گرفته شده است، گفت: قرار شد در قالب اوراق به این پروژه ۶.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۹۶ اختصاص داده شود که کار خوبی است.

وی ادامه داد: برای ادامه روند اجرایی این پروژه مشکل معارضین توسط استان رفع می‌شود تا طرح سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار لرستان آزادراه را نیز از جمله پروژه‌های مهم و کلیدی استان برشمرد که با حمایت قرارگاه خاتم‌ و موسسات وابسته به خوبی در حال پیگیری است و در ادامه افزود: امیدواریم بنا بر صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی که شد امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد چراکه تاثیر بالایی در توسعه استان خواهد داشت.

خادمی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده روند کار مثبت ارزیابی شد که در این رابطه باید از مجموعه زیرساخت به عنوان کارفرما و سپاه که مجری و پیمانکار آن است قدردانی می‌شود.

استاندار لرستان اظهار داشت: در ادامه بحث ارتباط این آزادراه با پل‌زال مطرح است تا مجموعه کمربندی خرم‌آباد را بتوانیم از طریق آزادراهی تامین کنیم. امیدواریم با دستوراتی که داده می‌شود بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

استاندار لرستان

راه‌آهن دورود - خرم‌آباد به بنادر جنوبی کشور متصل شود

وی به راه آهن نیز اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد از این طریق تنها دورود به خرم‌آباد وصل شود پروژه نیمه کاره می‌ماند و باید به اندیمشک و بنادر جنوبی نیز متصل شود تا نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد.

استاندار لرستان این مهم را از مطالبات مردم لرستان عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: اگر این پروژه وصل نشود کارایی لازم را نداشته و بهره‌وری نخواهد داشت. لذا امیدواریم تصمیم مناسبی در این رابطه گرفته شود و این پروژه را به مرحله فعال شدن برسانیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که شهرستان پلدختر نیز از این امتیاز استفاده کند چراکه درخواست مردم و مسئولان منطقه است. همچنین درخصوص ارتباط جاده خوزستان و کرمانشاه از طریق شهرستان کوهدشت نیز در دستور کار است که انشاالله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی