English

نوروز امسال؛

چاه شماره یک نفت و گاز مسجد سلیمان مورد بازدید بیش از هزار و پانصد نفر قرار گرفت

بیش از هزار و پانصد نفر میهمان نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی علاقمند به تاریخچه صنعت نفت از چاه شماره یک خاورمیانه بازدید کردند .

چاه شماره یک نفت و گاز مسجد سلیمان مورد بازدید بیش از هزار و پانصد نفر  قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، ابوذر شجاعی برجوئی رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان ضمن اعلام این خبر بیان داشت : این افراد در بازه زمانی بیستم اسفند تا هفدهم فروردین از این چاه که یکی از بخش های اصلی موزه گنجینه صنعت نفت در مسجدسلیمان است بازدید نمودند .

به گفته سخنگوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، بازدید کنندگان و مسافران نوروزی در این بازدید ضمن آشنایی با تاریخچه اکتشاف و تولید نفت که برای نخستین بار در خاورمیانه در این منطقه صورت گرفت با توضیحات کارشناس مربوطه با نحوه خدمات و مشارکت های اجتماعی و اجرای پروژه های متعدد عمرانی و عام المنفعه این شرکت آشنا گردیدند .

شجاعی خاطر نشان کرد که نقشه ی راهنما از سایر اماکن و جاذبه های گردشگری شهر مسجدسلیمان نیز به منظور تسهیل در تردد مسافران و گردشگران از سوی این روابط عمومی تهیه و منتشر گردید که با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری میان گردشگران توزیع گردید .

گفتنی است؛ نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در تاریخ 5 خرداد 1287 خورشیدی مطابق با 26 می 1908 میلادی در عمق 360 متری زمین در منطقه مسجدسلیمان به ثمر رسید و تاریخ فعالیت صنعت نفت ایران  از آن لحظه رقم خورد و آغاز شد. همچنین شرکت بهره بردارى نفت و گاز مسجد سلیمان به عنوان یکى از شرکتهاى فرعى شرکت ملى مناطق نفت خیز جنوب است

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی