English

نماینده ولی فقیه در گیلان در جمع دانشگاهیان تاکید کرد:

لزوم تقویت برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه های گیلان

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها کم است و باید توسط نهادها در دانشگاه ها تقویت و احیاء شود.

لزوم تقویت برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه های گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با جمعی از روسا و مدیران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ضمن خیر مقدم به حاضرین، گفت: از اینکه در جمعی دانشگاهیان بوده که دارای دغدغه های مشترک و همسو هستند بسیار خوشحال و خرسندم.

آیت الله فلاحتی پرداختن به کرسی های اندیشی را در دانشگاهها خواستار شد و تاکید کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها کم است و باید توسط نهاد ها در دانشگاه ها احیاء شود و توسط اساتید، مسائل در این کرسی ها طوری مطرح شود تا قابل فهم برای عوام و قابل پسند برای خواص باشد و در این راستا دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاهها پیگیری کنند تا برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها تقویت گردد.

وی با بیان اینکه مسئولین استانی باید از وجود دو نهاد حوزه و دانشگاه استمداد بگیرند، خاطر نشان کرد: اگر خواستار رونق در عرصه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستیم باید از کمک این دو قشر بهره مند شویم . غربی ها خواستند با تشکیل و تاسیس دانشگاه در ایران جلوی دین را بگیرند اما علاوه بر اینکه در این مورد موفق نشدند باعث رشد و تعالی جامعه ایرانی نیز شدند.

ایت الله فلاحتی در جمع دانشگاهیان

ارتقای رتبه علمی ایران از رتبه 69 به 17 جهان

آیت الله فلاحتی با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در خصوص رشد و تعالی دانشگاه ها، بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه ها از رشد بسیار خوبی برخوردار هستند و ارتقای رتبه ایران از رتبه 69 به 17 جهان گویای این مطلب است البته نباید از تلاش و کوشش دست برداریم و هنوز از قله های درخشان علم فاصله زیادی داریم که انشاالله شاهد رشد و شکوفایی استعداد های درخشان این مرز و بوم در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

 نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: دو قشر حوزویان و دانشگاهیان یکدیگر را درک کرده و رساله طلبه های حوزه ناظر بر مشگلات در جامعه است همچنین در دانشگاهها فکرهایی باز وجود دارد که در جهت اعتلای ایران اسلامی تلاش می کنند.

 امام جمعه رشت با تاکید بر استفاده مسئولین استانی از دانشگاهیان، اظهار کرد: در همه عرصه های مدیریتی باید از دانشگاهیان کمک گرفت و از نظریه پردازی آنان بهره مند شد بطور مثال اگر بخواهیم در مورد مسائل زیست محیطی حرکت مسئولانه داشته باشیم باید از افکار خردورزان کمک گرفت.

آیت الله فلاحتی با برشمردن راه های ارتقای فرهنگ در دانشگاه ها، اذعان کرد: ما باید بدانیم در تغییر بینش دانشجویان در دستگاه هاچقدر موفق شده ایم و با استفاده از متخصصین در امور فرهنگی می توان در ارتقای سطح فرهنگ در دانشگاهها اقدام کرد.

وی با تاکید بر وجود همدلی و هم آوایی در کارهای اجرایی استان، ادامه داد: وجود همدلی و هم آوایی در مسیر اجرائیات می تواند در همسوئی کارها موثر باشد و بودجه های کلان استانی در یک مسیر با توجه به اولویت های استان هزینه گردد و این همسوئی و همدلی باید در مسئولین استانی وجود داشته باشد در این راستا هر یک از بخشها باید کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اعمال سلیقه را یکی از درد های استان دانست و افزود:  مسئولان دانشگاه ها دقت کنند تا حریت استادان حفظ شود و هویت و هنجارها شکسته نشود. اگر استادی بخواهد هویت ملی و دینی و ارزشی ما را تحت شعاع قرار دهد و دانشجو را از مسیر اصلی خود خارج کند با آن برخورد شود همچنین باید در جهت حمایت از حرمت و جایگاه استادان کوشا بود و بعضی افراد زد و بندهای سیاسی را ابزاری برای جلوگیری از توسعه قرار ندهند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: دانشگاه ها باید کارآمد و به روز باشند و با توجه به نیاز جامعه و رفع مشکلات آن ، با ایجاد رشته های متناسب به تربیت نیروهای مورد نیاز و متخصص اقدام کنند. امروز جامعه ما پر از جوانان پر شور و نشاط است و مسئولین باید ازاین نشاط جسمی و روحی بهره مند شوند و در عرصه های گوناگون باید از جوانان استفاده کنند.

لازم به ذکر است در این دیدار روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان، علمی کاربردی استان گیلان و پیام نور استان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ارائه گزارشی از فعالیت مراکز تحت نظارت، نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

ایت الله فلاحتی در جمع دانشگاهیان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه