English

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در پاسخ به موج؛

احداث مناطق زلزله‌زده در روستاها تا پایان شهریور و در شهرها تا پایان ۹۸ انجام می‌شود

رضا خواجه‌ای گفت: طی عملیات انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود واحدهای احداثی روستایی تا پایان شهریور 96 سقف را بزنند اما در مناطق شهری مناطق زلزله‌زده با توجه به پیچیدگی‌های موجود، روند احداث تا پایان 98 ادامه دارد.

احداث مناطق زلزله‌زده در روستاها تا پایان شهریور و در شهرها تا پایان 98 انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در خصوص روند بازسازی این مناطق در شهرها و روستاها به خبرنگار موج گفت: با توجه به شروع فصل گرما و خطر شیوع بیماری های واگردار در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، پیش بینی می شود که کار احداث خانه های روستایی تا پایان شهریور 97 و ساخت خانه های شهری تا پایان سال 98 بصورت کامل به پایان برسد.

خواجه ای در ادامه تصریح کرد: با عملیات شبانه‌روزی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تاکنون عملیات تعمیر ۲۲ هزار واحد از مجموع ۵۹ هزار واحد تعمیری به پایان رسیده که از مجموع 59 هزار واحد تعمیری موجود در منطقه 30 هزار و 500 واحد عملیات تعمیر را آغاز کرده‌اند و عملیات تعمیر 22 هزار واحد نیز روبه پایان است.

وی خاطرنشان ساخت: تاکنون 18 هزار و 950 واحد آواربرداری، 10 هزار و 700 مورد پی‌کنی، 6430 واحد بتن فونداسیون، 4113 واحد اسکلت و 1500 واحد نیز اجرای سقف انجام‌شده است.

زلزله‌زدگان مستأجر شهری

پایان عملیات تعمیر 22 هزار  واحد مسکونی زلزله‌زده غرب کشور

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از فعالیت شبانه‌روزی 12 ستاد اجرایی در مناطق زلزله‌زده فعالیت خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 66 هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی‌شده‌اند و از این تعداد تاکنون 43 هزار واحد عقد قرارداد انجام‌شده است و تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص تسهیلات پرداخت‌شده به واحدهای احداثی شهری اظهار داشت: به واحدهای شهر در مناطق زلزله‌زده 40 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود و علاوه بر تخصیص اعتبارات، هشت تن سیمان رایگان به هر واحد هزینه‌های نظارت و طراحی نیز رایگان است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه به واحدهای احداثی روستایی نیز علاوه بر هشت تن سیمان و نظارت و طراحی رایگان، 30 میلیون تسهیلات و پنج میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود، خاطرنشان ساخت: به‌طورکلی برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی از 6 تا سقف 12 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته‌شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بابیان اینکه به واحدهای تعمیری 10 کیسه سیمان رایگان تعلق می‌گیرد گفت: واحدهای تعمیری نوع سه یک‌میلیون تومان، واحدهای تعمیری نوع دو 1.5 میلیون تومان و واحدهای تعمیری نوع یک، 2 میلیون تومان بلاعوض دریافت می‌کنند.

زلزله‌زدگان مستأجر شهری

بخشی از اجاره‌بهای زلزله‌زدگان مستأجر شهری پرداخت می‌شود

وی با اشاره به اینکه واحدهای مستأجری که در شهر تشکیل پرونده داده‌اند بنا بر درخواست بخشی از آن‌ها اجاره‌بها را دریافت کرده‌اند عنوان کرد: مستأجرانی که برای تهیه زمین در شهر اقدام کنند از طرف فرمانداری به ستاد معین معرفی می‌شوند و با دریافت مجوز و معرفی‌نامه از طرف فرمانداری تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به حضور تعدادی از مستأجران مناطق زلزله‌زده در چادر گفت: تعدادی از مستأجران باوجود دریافت وجه اجاره‌بها در چادر حضور دارند وعده‌ای نیز در انتظار تعمیر منزل خود هستند که در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه