English

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه:

۵۰ هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گلخانه‌ای هستند

شهبازی از رشد 100 درصدی سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در کرمانشاه خبر داد و گفت: در راستای استفاده بهینه از آب مصرفی اراضی کشاورزی 50 هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گلخانه‌ای می‌رود.

50 هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گلخانه‌ای هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزار موج کرمانشاه، رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه از توسعه کشت گلخانه‌ای در استان خبر داد و افزود: سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان کرمانشاه برای امسال ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌های استان کرمانشاه در سال گذشته 20 درصد افزایش یافت، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سطح زیر کشت گلخانه‌ها در امسال 55 هکتار یعنی 100 درصد باید افزایش یابد و این روند با افزایش متقاضی و البته سودآوری بیشتر پروژه‌های گلخانه‌ای امکان رشد بیشتر نیز خود داشت.

کشت گلخانه‌ای 6 برابر صرفه‌جویی آب

کشت گلخانه‌ای 6 برابر صرفه‌جویی آب و 6 برابر تولید محصولات را دارد

شهبازی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌های استان کرمانشاه بیش از 50 هکتار است اظهار داشت: کاهش 6 برابری در مصرف آب و تولید 6 برابری نسبت به کشت در فضای باز از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه بیشترین محصولات گلخانه‌ای کرمانشاه را به‌طور عمده محصولات سبزی، صیفی و گل‌های شاخه بریده عنوان کرد و گفت: حدود 12 هکتار از گلخانه‌‌هایی که از قبل احداث‌شده بودند غیرفعال بودند و بعد از شناسایی تسهیلات ویژه‌ای علاوه بر گلخانه‌های تازه احداث برای این گلخانه‌ها نیز در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: در گلخانه‌های استان کرمانشاه سالانه 2100 تن محصولات خارج از فصل تولید می‌شود که بیشتر تولیدات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل‌های شاخه بریده است.

شهبازی با تأکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در سطح استان، اعلام داشت: در گلخانه از تمام منابع ازجمله خاک به‌خوبی استفاده می‌شود و ازاین‌رو رویکرد جامعه، اقتصاد و کمبود آب به‌گونه‌ای است که باید به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه