English

با هدف افزایش رفاه اجتماعی صورت می گیرد؛

توسعه طرح های سالمسازی در سواحل گیلان

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: هدف از اجرای طرح های سالمسازی سواحل استان علاوه بر توسعه گردشگری دریایی، ایجاد رفاه عمومی و نشاط اجتماعی است.

توسعه طرح های سالمسازی در سواحل گیلان

 به گزارش خبرگزاری موج از گیلان جلسه ساماندهی و مدیریت سواحل گیلان، امروز در سالن اجتماعات استانداری به ریاست حجت شعبان پور برگزار شد.

در این نشست معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت سواحل در رونق گردشگری و توسعه اشتغالزایی، ساماندهی سواحل را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرداختن به موضوعاتی همچون مراکز تفرجگاهی دریایی و شناگاه ها، تلاشی ارزشمند برای رونق این صنعت در گیلان است.

طرح های سالمسازی سواحل گیلان

طرح های سالمسازی سواحل گیلان در خور شان گردشگران نیست

وی با بیان اینکه گیلان از 9شهرستان ساحلی برخوردار است که طرح سالمسازی آنها در خور گیلانیان و گردشگران این استان نیست، به تخصیص 200میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات فنی اعتباری برای ساخت و تجهیز طرح های مذکور اشاره کرد و افزود: هم اکنون برای 3شهرستان آستارا، انزلی و لنگرود بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی گیلان به عنوان متولی انتخاب شده و اجرای طرح با رعایت کامل قوانین و مقررات مورد بررسی و اقدام قرار دارد.

شعبان پور توجه به ضرورت های زیست محیطی، طبیعی و زیرساختی را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: استفاده از سازه های چوبی و سایر مصالح همسو با طبیعت از تاکیدات استاندار محترم برای اجرای طرح های ساحلی و تالابی به شمار می آید.

معاون عمرانی استاندار گیلان هدف از اجرای طرح های سالمسازی مذکور را ایجاد رفاه عمومی و نشاط اجتماعی خواند و اذعان کرد: توجه به قوانین، بخشنامه ها و تبصره های موجود در تمامی مراحل اجرای طرح مورد نظارت قرار می گیرد.

این مقام مسئول همچنین به اقدامات صورت گرفته درخصوص صیانت از تالاب انزلی طی مدت اخیر اشاره کرد و با تقدیر از اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد با متصرفین به حریم سواحل و تالاب های گیلان، خواستار رفع آثار باقی مانده از خلع ید در مناطق مذکور شد.

شعبان پور به سایه بان ها و شناورهای غیرمجاز سواحل گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی شناور و سایه بان های موجود، طرح پلاک گذاری  و کددار نمودن آنها با جدیت دنبال خواهد شد تا تهدیدهای احتمالی به فرصتی برای توسعه گردشگری ساحلی مبدل شود.

بررسی چند طرح سالمسازی و بحث و بررسی در جهت کیفی سازی داده ها پایان بخش این نشست بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی