English

پس از پایان تعطیلات نوروزی؛

تنگه شیرز کوهدشت در راستای اجرای طرح بی‌زباله پاکسازی شد

در راستای اجرای طرح بی‌زباله، منطقه گردشگری و باستانی شیرز کوهدشت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و انجمن های مردم نهاد این شهرستان از زباله پاکسازی شد.

تنگه شیرز کوهدشت در راستای اجرای طرح بی‌زباله پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ در ادامه اجرای طرح بی‌زباله در لرستان، پاکسازی دره شگفت انگیز و باستانی تفریحی شیرز، با حضور مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت، ادارات محیط زیست و منابع طبیعی کوهدشت و حضور گسترده اعضای سازمان های زیست محیطی مردم نهاد، پس از تعطیلات نوروز عملیاتی شد.

در این برنامه مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تشریح برنامه‌های صد روزه سازمان حفاظت محیط زیست به خصوص چالش بدون زباله از همه حاضرین در این برنامه درخواست نمود به  این چالش بپیوندند.

مهرداد فتحی بیرانوند با تکرار اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی گفت: متاسفانه امروزه بحران ریختن زباله در طبیعت به یک پدیده تبدیل شده است و تمام تلاش ما باید برای تغییر این رویکرد و  حرکت در مسیر طبیعت بدون زباله باشد، چرا که ریختن زباله در طبیعت برابر است با نابودی محیط زیست.

هر تن زباله حدود 400 مترمکعب گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند

وی با بیان اینکه هر تن زباله حدود 400 متر مکعب گاز گلخانه‌ای دی اکسید کربن متصاعد می کند و از هر تن زباله 400 تا 600 لیتر شیرابه خارج می شود که می تواند تاثیر خطرناکی روی آب و خاک داشته باشد بر لزوم فرهنگ سازی و مدیریت در حوزه پسماند تاکید کرد.

فتحی بیرانوند گفت: بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از مواد موجود در زباله مانند ظروف آلومینیومی، شیشه ای، کیسه ها و ظروف پلاستیکی به طول می انجامد و این مواد سال ها باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست می شوند.

تشکل‌های مردم نهاد، بازوان قدرتمند سازمان حفاظت محیط زیست هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد خوب سازمان مردم نهاد جنگل یاران کوهدشت، انجمن های مردم نهاد هنارس، آوای اردیبهشت، آوای باران، آب و خاک، سفیران سلامت (حامیان زیست محیطی و منابع طبیعی شهرستان کوهدشت) در انجام فعالیت های زیست محیطی ایام نوروز، خصوصا پاکسازی تنگه شیرز تشکر و قدردانی کرد و گفت: تشکل های زیست محیطی مردم نهاد، بازوان قدرتمند سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت و حراست از محیط زیست هستند.

تنگه شیرز

گفتنی است در ادامه این برنامه با حضور گسترده و پررنگ تشکل های مردم نهاد و ارگان ها و ادارات شهرستان کوهدشت، دره باستانی شیرز که یکی از مناطق جذاب گردشگری لرستان است و همه‌ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است، از حیث زباله پاکسازی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • sara

    واقعا طبیعت اش خیره کننده است
    عکس هایی که تو خبر گذاشته زیباست از تنگه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه